23 september 2008

Tror dom på dinosaurier också?

Nu får SL-Orwell-neggona kamma luggen! Nu har jag hittat en tomte till va, på den däringa blaskan Ordfront.
Han tar i! När jag läser alla tryggböcker och grejer som ges ut, känner jag mig ju jättetrygg! Det spelar ingen roll att vi blivit utkastade i kylan sena nätter och morgnar när en massa dårar smyger på en och man är helt allena. Kom igen, att inte få ta första och sista tåget till och från jobbet längre och sånt där va, det visar att vi är trygga i oss själva. Och; det står ju att vi är i trygga händer?! Capish!?




Lita på gamle Bettan! ... Eller Biggan kanske är mer lämpligt här. Jag tycker att Biggan har den bästa lösningen nu när det har skitit sig så här pass.

6 kommentarer:

Eek, a cat! sa...

Det verkar vara så himla jobbigt att vara så arg och dystopisk som Rasmus Malm. =/

Lucknuckan sa...

Ja, och artikeln har en betyngande effekt på dess läsare. Man undrar om det är sant, det som han påstår att kontrollanterna sa. Låter lite väl grovt! En oerhört deprimerande historia.

Vänta, jag ska bara gå och skjuta mig nu. 8-]

Anonym sa...

Vår Rasmus är en klassisk kulturskribent som har Jenne Josefsson-ambitioner. Men som sagt, det måste vara jobbigt att gå omkring och vara arg hela tiden.

Jag har aldrig stött på så otrevliga kontrollanter. Det känns som om dialogen är dramatiskt krystad, jag undrar om uttalandena är korrekta eller om skribenten har kryddat artikeln...

Lucknuckan sa...

det kan ju vara så att om man vill uppfatta hela världen som hemsk, så blir den det. man hör det man vill höra... :-)

men visst, på youtube finns grejers.... say no more.

Eek, a cat! sa...

Jag slår vad om att han är en sån trafikant som kommer fram från ingenstans med värsta vredesutbrottet och vrålar om att rulltrappan är nödstoppad, sätena är skitiga eller vad fan som helst bara han får utbrista ett "WRRAAARH!" mot en uniform.

Anonym sa...

YouTube, ja... vem minns inte Insiders inslag om Connex kontrollanter? Den rullar varm där, har jag för mig. :-)