04 september 2008

Ding-dong

Vem är på väg vart undrar jag nu? Läste det här inlägget på Flashback om att jobba som spärrvakt på företaget:

"Mitt absolut tråkigaste sommarjobb var just spärrvakt. Fruktansvärt tråkigt, trots att man är lite av en bokmal. Bara sitta och glo i 8 timmar gör att man blir lite halvtokig, därav alla galningar som jobbat 20 år på SL/Connex. Exempelvis spärrvakten som visade mig sina ritningar över hur persontransporter i Europa skulle revolutioneras. Detta genom persontransporter i vakum. Som sagt, det är inte bra att ha möjligheten att tänka för mycket."

Menar han alltså att mina djupa revolutionerande funderingar om att vidareutveckla spärrjobbet så att vi sitter i vakuum med lufttub och tjocka gummihandskar att hantera alla fysiska grejer så som trafikanternas remsor och sånt med (så handskarna liksom är inbyggda i själva spärren, likadan lösning som man kan se på vissa forskarprogram och så), därmed inte är något jag bör vidareutveckla? De miljarders bacillerna då som smiter in genom exempelvis trasiga nagelband och gör oss spärrisar sjuka och odugliga då?

Tänk dig exempelvis vad alla pengarna gömmer på sina till synes oskyldiga ytor (förutom bajsmannens pengar menar jag då). Med ett mikroskop blir ju en vanlig tjuga som en grymt överbelastad avskyvärd monsterpark av baciller ju.

Nej, den grabben är ding-dong säger jag dig nu. Så klart vi spärrisar ska ha vår tid att tänka så vi kommer på skitbra lösningar ju.

9 kommentarer:

kreti och pleti sa...

Haha! Man har ju träffat en och annan som... ja, får litet för mycket tid att tänka, om man säger så.

Anonym sa...

läste det här om arbete i vakuum, det låter ju fint!

Minskad energiförbrukning

Minskade underhållskostnader

Mindre buller och bättre arbetsmiljö

Minskade produktionskostnader

Ökad produktivitet

Lucknuckan sa...

kreti: nämen nu tar du väl i onödigt starkt... ;-)

anonym: pcis! tycker vi ska kräva detta då de själva faktiskt tjänar på den ökade produktiviteten och vi tjänar på den bättre arbetsmiljön utan buller. :-)

Anonym sa...

Vaddå, hittade du inte Tito tråden eller??? ,-)

Anonym sa...

Du är nominerad.

Lucknuckan sa...

mise: tito... tito? menar du att tito inte hörs i vakuumet? :-)

risken finns:
nu skulle jag då egentligen inte svara. ;-]
Tackar tackar! jag vettefan om jag pallar nominera, men om jag får energiryck i dagarna ska jag definitivt göra det!

Anonym sa...

Han menade ju garanterat Arnes (?) Kosmometro.

Lucknuckan sa...

kristinchen: låter ju som det ja :-)

Anonym sa...

He he
Han som snackar om de underjordiska vacumtransporterna har jag också delat spärr med.
Men det var Läänge sedan.

MVH
zzeezz