10 september 2008

Pussa era remsor och åkkort farväl!

Nu när domedagen kanske stundar och stämpeln med ilfart snart åker in i ett pyttelitet laboratorietillverkat svart hål och det inte heller (på grund av brist av trafikanter) blir nåt mer tjuvåkande och tjatande på för snåla stämpeltider, kan jag ju i alla fall kanske hinna dra min sista vits? Eller vits och vits, men lite underhållning medan vi väntar på undergången hur som helst!

Idag hände det; en trafikant kom med sitt SL Access-kort och sa att det ju inte funkar. Jäpp, you know what I had to do.

Jag tog in kortet och lade det på accessmaskinen. Fem snabba pip senare sa jag att "det här är godkänt!" och så släppte jag förbi trafikanten som blev så glad så.

Sån tur att inte trafikanten visste att fem snabba pip betyder att kortet inte är godkänt och därmed är, eller egentligen borde vara, ogiltigt då.

Och, en ytterligare tröst:
Komihåg vad som står i bibeln Liftarens guide till galaxen om planeten jorden: "i stort sett menlös".

Det gör det hela faktiskt betydligt lättare på nåt vis.

Inga kommentarer: