09 september 2008

Dan före dan före dopparedan?

- Öppna! Öppna! Öppna då för fan! skriker en röst som är hetsig till tusen.
I ögonvrån noterar jag en ilsken liten rultig filur till tomte (bara mössan saknas) som står vid grinden och viftar hetsigt med remsan, medan jag expedierar en civiliserad trafikant. De flesta bara hoppar över spärrarna, bör tilläggas. Ty, när skoldagen är slut är häcklöpning en mycket populär ungdomssyssla.

När jag expedierat kunden vid luckan, rusar den ilskna lilla rultiga tomten fram till luckan, trots kön bakom föregående kund. Han ska alltså tränga sig, hade han tänkt sig.
- Va fan släpper du inte in mig!? Du släpper ju in allihopa!
- Nej, det gör jag inte. Jag släpper ju inte in dig.

En armé av tomtebloss tänds på stubben och en kaskad av ilskenheter får mig liksom att tänka på fina nyårsraketer också, såna som exploderar och blir dalande stjärnor och grejer. Jag får en sån lust att säga ett glatt "gott nytt år!", men han skulle aldrig fatta. Jaja.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Kan inte ens skriva en redig kommentar, garvar så jag gråter.

Lucknuckan sa...

men han var ju jättearg ju, visa lite medkänsla nu :-)))

vad har du för adress till bloggen egentligen? man kommer ju ingenstans när man klickar på länken... står att du inte delat din profil, eller vad det nu var. :-)

Anonym sa...

Jag har medkänsla i överflöd för arma tomtefar, men det var kommentaren om fyrverkerierna som var pricken över i:t. :-)

Aha, för enkelhetens skull har jag kört på gmailadressen som inlogg för kommentarerna. Bloggen ligger på Wordpress.

Lucknuckan sa...

ja det är inte lätt att vara tomte. jag kanske skulle ha sagt ett tröstande "men snart får du åka rensläde i alla fall", så han blev lite gladare.