20 september 2008

Orwellska SL är bara ren inbillning

Alltså; ödet har sina nycker. Jag tänkte efter mitt förra inlägg att ”nä nu ska jag skita i bloggen några dar, liksom skita i allt kul jag ser och bara låta det vara som det är, utan min inverkan”. Sen bestämde jag mej att allt arbetsrelaterat alldeles bestämt skulle vara sådär lagom tråkigt och sen öppnade jag senaste numret av lokalblaskan. Vad ser jag där det första jag gör liksom?

Varför ska det vara så roligt för hela tiden? Nu kan jag ju inte låta bli att skriva igen? Who's punishing me? En lobotomering och sen ”yes!” har man den rätta sinnesfriden då man inte bryr sej om ett skvatt. Det välkomnar vi varmt här på energiska femtonmannaredaktionen.

(Klicka på bilden för förstoring.)

Jag tycker att SL:s Trygghetscentral borde ringa trafikanten och sen skicka ett bud, en trygghetsvärd. Värden levererar Trygghetsboken och kanske även Trygghetsbroschyren till den här oroliga trafikanten. För att lugna trafikanten kan trygghetsvärden även informera om att "nä, vi har inga planer på lårbenshalsbrytarspärrar, vi har planer på falluckor ner i en köttkvarn". Mycket tryggare så. Sen kan allt gå sin gilla gång igen för trafikantens del.

Lagom tryggt och säkert va? Fan, jag borde jobba på den där Trygghetscentralen ju, jag har talang.

6 kommentarer:

Jonna sa...

Haha, ja du har verkligen talang :-)

Lucknuckan sa...

Jätteprecis! :-)
Nästa grej blir då "trygghetsordningsvaktskontrollanter", extra hårdkokta bodybuildergrabbar med trygghetselpistoler och diverse trygghetsninjakaststjärnor och så.

Anonym sa...

Tycker att SL borde dela ut små klistermärken som det står 'trygghets' på till alla sina medarbetare. Då är det bara att klistra fast det intill företagsloggan eller på ryggen ovanför OV-texten. Och vips har tuben automatiskt blivit mycket tryggare. I ren bokstavlig mening.

Annars; andnöd. Trafikanter är underbara! Vem behöver komiker när vi har dem? :-D

Lucknuckan sa...

Ja, pcis! Ärligt talat förstår jag inte riktigt Björn Gustafssons humor, men trafikanternas är klockren. Iaf nästan jämt! :-)

Och; såklart det blir tryggare när man sätter på sej trygga trygghetsstickers. Man känner lixom att då ska ju alla läsa den stickersen och då blir alla mycket mycket lugnare och inget bråkar. Säger sej självt ju. Skitbra grej. 5+!

Spärrexpeditör sa...

Jag läste också den där insändaren... och jag säger bara en sak: Farstapendlaren TA BILEN DÅ FÖR FAN! Så nu var det sagt :)

Lucknuckan sa...

phu, där fick du ut det som velat komma ut sådär skitmycket så du inte kunnat tänka på typ annat. :-)