01 september 2008

Snart får dom smaka på käppen själva

Läser att förarlösa tågen ska finnas körfärdiga på den röda linjen år 2014.

Håhåjaja, jag sätter en femtiolapp på att dom inte exempelvis har tänkt på alla gamla kärringar och gubbar som så envist sticker in käppen mellan de stängande dörrarna, sen kommer dom till spärrisen och klagar på att föraren var så elak och blind och snodde käppen från dom när dom var på väg in.

Från 2014 kommer käpparna troligen att åka vidare till nästa station alltså, för att sedan ligga där och skräpa. Lika så bra. En näve popcorn för det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

ahmeeeen fattar du ingenting eller?

tågen kan inte framföras utan förare utomhus...däremot så kommer nog tutfjobbet att förvandlas till "dörröppnarjobbet" ,-)

men tekniken finns ju redan idag... kan berätta de mest fantastiska historier jag hört någon gång när vi möts IRL haha

kreti och pleti sa...

Ja! Alla tågförare ska bli tågvärdar och alla spärrvakter ska omskolas till biljettautomater!

Unknown sa...

Men tänk vad många tanter och gubbar det kommer bli som omskolar sig till käpplockare från burksamlandet - man ska inte underskatta möjligheten att få en gratis käpp, om än lite krokig!

Vårt jobb kommer i framtiden att ersättas av tryckvänliga LCD-skärmar där trafikanterna kan knappa in allt. Hej, urspårning och biljetthallskaos. ;-P

Lucknuckan sa...

såklart vi ska vara biljettautomater och tågvärdar, för att sen kastas ut så trafikanterna sköter sig helt och hållet själva.

och istället för städare kan man ha såna där robot-dammsugarmaskiner.

och cheferna kan då ersättas med billigare importerade letter. :-)

Anonym sa...

Hahaha. En trafikant hade påkallat min uppmärksamhet, stationen efter öppnade jag gavel dörren och frågade vad det var. Han visade mig artikeln i city. Jag bara asgaravade och sa att det tror jag först när jag ser det.

Lucknuckan sa...

haha ja med tanke på hur lång tid access-systemet tagit... och det fortfarande inte fungerar väl...

man kan tippa förarlösa tåg blir realitet år 2500. det är ju betydligt mer komplext också. :-)