10 oktober 2005

Väck aldrig den björn som sover

- Nej, väcker såna som sover på bänkar gör jag inte, säger en kollega till mig.
- Nej, det kan vara farligt, säger jag.
- En gång kom det en dam till mig och sa att det låg en man på en bänk nere på perrongen. Hon sa att det droppade blod från hans hand, fortsätter kollegan.
- Vilken sötnos! Säger jag.
- Ha ha ha! Ho ho ho! Ha ha ha! Vilken tur att jag inte väckte honom!!! Ha ha ha!
- Jaha, varför då?
- Jag ringde efter väktare och det kom två tjejer och .. herre guud! Två tjejer! Efter en stund ringde ledningen och frågade om de två väktarna kommit till stationen än. Jag sa ja och då sa dom att jag skulle gå ner och kolla på perrongen. Oh herre guud! Dom slogs! Alla tre var blodiga! Ledningen sa att dom skickar flera väktare.
- Oh jösses då! Vilken tur att du inte väckte honom själv.
- Och så kom ytterligare två väktare och efter en stund ringde ledningen igen! Ha ha ha! Oj oj oj oj!
- Vad Galet!
- Dom frågade om väktarna hade kommit än och jag sa ja och då sa dom att jag skulle gå ner och kolla igen!
- Oh jösses!
- Alla fem var blodiga! Oh herre guud! Han var stooor! Oj oj oj! Okej, för att göra en lång historia kort: Det krävdes sex väktare och två poliser för att stoppa honom. Ha ha ha! Oj oj oj!
- SHIIIT!!!

Efter att ha hört den här historien låter jag trafikanterna sussa sött på bänkarna. jag väcker då inga sovande björnar, det får väktarna göra. Stackarna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Huuu vad läskigt!!

Jo endel tenderar att bli lite kinkiga om de inte får sin skönhetssömn ;-)

Lucknuckan sa...

Ja, han behövde kanske lite pampers också, mot kinkigheten alltså. ;-]