11 oktober 2005

Gratis samtalsterapi!

- Du är så jävla dum! Nu lyssnar du på mig här! JOO!
Damen skriker i telefonluren. Ett vad som verkar vara oändligt flödande av svordomar kommer ur hennes stora gap till arga mun.

Jag sitter här inspärrad och är måttligt road. Åh NEEEEEJ. Hon, igen!
Hon är en av dom som snackar i stationens korttelefoner, utan att stoppa in ett telefonkort.
Hon kommer rätt ofta den här damen och hon är arg. Jämt arg!
Sen finns det ju andra varianter av snack-utan-kort. Exempelvis såna där som verkar vilja vara viktiga, ha nåt att säga till om, visa att dom faktiskt har nån kompis, eller vad fanken det nu kan bero på.
Men den här är som sagt var arg.
- NEJ! Nu lägger jag på luren säger jag! (Fast hon skriker det, givetvis.)

Själv har jag lärt mig att jag inte ska vara så mycket trevligare än vad plikten kräver, för annars får jag mycket snart höra diverse folks levnadshistorier. Från scratch.
Dom är rätt bra dom där telefonautomaterna ändå. Dom funkar som några slags "gör-det-själv-terapi-mockajänger". Det fina med kråksången är att jag inte behöver beblanda mig i snacket och dom får ut allt som dom bär på inombords. En så kallad win-win situation.
Fan vad bra!!!
Tack Telia!!!
Dagens ros till Telia, please!

Och förresten, det vore ju hur smart som helst om Telia satte in nån slags funktion i apparaterna så att om inget telefonkort stoppas in i automaterna, borde en röst höras i luren som säger nåt som typ: - Ja, jag ska bättra mig, förlåt! .. och såna där liknande fraser, men bara då och då så dom får snacka ut ordentligt emellan varven. Då funkar nog terapin ännu bättre, för nu får ju dom där stackarna lyssna på ett hemskt pip-ljud och av det blir dom nog ännu argare. Basta.

1 kommentar:

Lucknuckan sa...

Ja, faktiskt! Det är helt och hållet sanslöst, håller med dig.

Bli lucknucka en dag och du kommer att känna dig som en av världens mest psykiskt friska personer. :)

Mina kolleger som har jobbat i branschen ett bra tag säger att det har blivit fullt med psykstörda i t-banan sedan beckomberga stängdes. Så är det, nu är dom hos mig istället...