14 augusti 2005

Platt fall

*hopp hopp*

*hopp*

*hopp hopp hopp*

Där sitter jag och tittar på när det är dags för ungdomarna att åka hem från skolan.
Ibland blir det som en slags tävling i vem som gör det mest stilfulla hoppet fast flertalet bara hoppar för att hoppa för att dom inte pallar ta upp sina kort.

När jag någongång bemödar mig med att säga till dom att "snälla dra era kort istället", får jag till svar något som "ååååååh .... ORKA!". *hopp hopp hopp hopp*

Ibland är det någon som hoppar och faller platt ned på stengolvet.
"Shiiiit, det där måste ha gjort ont!" tänker jag.
- Hallåååå!? Hur gick det?! Ropar jag.
Men det är aldrig någon som svarar, dom springer haltandes och uppskrapade därifrån som rakter. Inte så hög coolhetsfaktor på sådana hopp kanske.
Nåja, sen återgår allt snabbt till det normala igen.

*hopp hopp hopp*

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hihih... som små grodor!

Lucknuckan sa...

Eller som små lamm.. bääääähääää!
Fast utan bäääähäääääet. :]

Anonym sa...

Mmm... mums, lammkött! *drömmer sej bort*

Anonym sa...

Hmmm... men om du tittar och räknar dem... somnar du då?

Lucknuckan sa...

1..2..3...4..

*återkommer om det*


;-]

Lucknuckan sa...

...8567.. 8568..

Äh, det funkar bara när jag räknar Riktiga lamm!

*lägger ner projektet*