17 augusti 2005

Jag, en kuksugare

Där sitter jag i total harmoni en kväll.
Det finns inte en kotte någonstans så jag skulle kunna sitta där i kuren och pilla mej i näsan eller gå ut i vänthallen och spela bowling med en apelsin och några pantflarrer.
Just i detta tillfälle har jag dock valt att läsa en god bok. En såndär bok som är lite lagom djup och som gör att jag kommer fram till att livet är sanslöst okej och då blir jag tvungen att sitta där och bara le åt alltet.

-SLICKA FITTA, SUGA KUK, SLICKA FITTA, SUGA KUK, SLICKA FITTA, SUGA KUUUUK!

Friden blev något rubbad där. Än kan jag inte se vem det är, men jag hör allt för väl vem det är.
Det är fylle-Lena, hon med det sanslöst fina ordförrådet.

- SLICKA FITTA, SUGA KUUUUUK!

Nu kan jag se henne. Hon kommer lallandes och gastandes från hässelbytåget. Det är alltid lika intressant att höra vad hon har att säga till en. Jag sitter där nyfiken och låtsas läsa när hon går förbi mig.

- DU DIN JÄVLA KUKSUGARE! Säger hon till mig och lallar vidare.

Hon är för rar, tänker jag.
I fjärran kan jag fortfarande höra henne gasta "SLICKA FITTA, SUGA KUUUUK!".

Inga kommentarer: