23 augusti 2005

Nytta & Nöje

Här sitter jag i det lilla huset på prärien och är reserv.
Diskuterandes, spelandes schack, läsandes och sovandes är vi alla här och Väntar. Väntar på att telefonen ska ringa och exempelvis ge någon av oss dödsstöten att "du ska till T-centralen norra, spärr 1, 13:00-17:30".

Just nu sitter jag här och pluggar spanska dock.
- Skaffa dej en spansktalande pojkvän så lär du dig snabbare, säger nån.

Jag tänker på det en stund. Tjaaa, varför inte? Att förena nytta med nöje är gärna något jag gör då jag av naturen är väldigt praktisk till läggningen.
Men då kommer givetvis följdfrågan, hur ska min presentation på Spray Date se ut då?
"Schyst brud söker en spansktalande typ som talar tydligt och långsamt. Grammatiska fel undanbedes. Spanskalärare har förtur. OBS! Projektanställning."

Nånting sånt kanske???

2 kommentarer:

Anonym sa...

lön enligt överrenskommelse eller kollektivavtal?

Lucknuckan sa...

Lönen är ju då min kropp.
När det passar mig givetvis.
Dom är ju inte bara bra på spanska dom där, dom är ju eldiga oxå. ;-)

*wink wink*