13 augusti 2005

Bajsmannen

- Jag vill bara säga dej, bajsmannen har hängt här mycket idag.
- Bajsmannen?

Gröngöling som jag är i lucknuckebranschen fattar jag inkentinken om vad min spärrexpeditörskollega pratar om.

- Vet du inte vem bajsmannen är?
- Neeej..?
- Okej, du märker när han kommer. Hejdå.

Där satt jag i luckan vid Fridhemsplan och stämplade tills ...

- En femtiofemkronorsremsa till St Eriksplan.

Jag blev överväldigad av skitdoften. Bajsmannen. The Man.
Doften väller in genom luckan och jag sitter där och försöker klara mej igenom
hela proceduren på ett enda andetag. Håll andan, håll andan, håll andan för fan!

- Femtiofem kronor tack. *desperat efter luft*

Jämna pengar. Jag tar ett pyttelitet tag i femtiolappen uppe i ena hörnet och lägger den åt sidan, stämplar remsan och släpper förbi honom.

PUST!

... Men ...
Femtiolappen som nu ligger bredvid mig stinker och jag står inte ut med doften.
Den luktar förruttnelse & död.

- Ja schkaa till Rischne bruden! Vad göör en schötnosch schooom duuuu hääääär, va?!
- Fyrtiofem kronor tack. *ignorerar resten*

Fyllot slänger fram en hundring. My lucky day! Jag ger honom femtiolappen och en
femma. När jag släpper igenom honom drar jag en lättnadens suck och tar ett djuupt andetag.

Så var min första dejt med bajsmannen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Weeee... jag hitta hiiit!

Najs med en dejt, ta med en klädnypa nästa gång! ;)

Lucknuckan sa...

Han var en oförglömlig dejt minsann. :]

Anonym sa...

hector mundo,jo de det är inte
min ide ,att all tycker illa om
mig,de gör det bara klart för mig att de gör det,oavsett var jag möter människorna,It`s noting on
a ship called "POOP DECK"it spells
pop,deck(the first deck from bow,little higer than main deck,you
reefer comes of liver pudlian slang)never poop on pop deck beucause you get your feases,in your faise,you alwys poop in the stern,boms and grenades,your a land crab!!hope you dislikes mee
i a lot,i think of your hart when
i put ice in my boos.Man är kul när
man gör sig lustig över sig själv
och sina missförstån och tillkorta kommanden,annars är man något annat
,om man gör sig lustig över andras
lyten,över lämnar jag åt er fantasi
att komma på!!