26 augusti 2005

Den jävla STRAIGHTA!

Jag sitter i Alvik en kväll och smyglyssnar på ett flatpar som argumenterar.
Det där går nog åt fanders snart, tänker jag.
Mycket riktigt, strax efter höjer dom rösterna och gör slut med varandra. Den ena av tjejerna drar därifrån medan den andra trampar omkring i vänthallen och ser väldigt upprörd ut.
Hon är som Emil den där. Snart blir det nåt hyss, tänker jag.

En tjej kommer in. Flatan ger sig genast på tjejen. Nu ska hon ragga upp en ny tjej. Tjejen lyssnar på musik i hörlurarna så hon fattar först inte vad som är på gång. När hon väl tagit av sig dem och hon klart och tydligt tackat nej till erbjudandet går hon mot spärrlinjen med flatan hängandes på henne.
Nu är flatan ännu upprördare, hon skriker:
- Vaddå, är du en såndär jävla STRAIGHT, eller!?
Tjejen tar sig igenom spärrlinjen och tar rulltrappan upp mot perrongen.
Flatan hänger efter gastandes.
- Fy faan för alla jävla STRAIGHTA! Är du en jävla STRAIGHT?!

Det var det sista jag hörde innan de två turturduvorna försvann ut till perrongen.
Det där var då en annorlunda raggningsteknik, tänker jag. Jag kanske ska prova den när jag är ute på galej nästa gång. Right!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi... läskigt att bli påhoppad sådär. Men man kanske skulle köra den där stilen ikväll! ;)

Lucknuckan sa...

ja, nu vet du ju hur du ska få honom. å han har inte en chans att smita. ;-) hihi!