27 juni 2007

Sätt att försöka planka #1

Trafikanterna har en hejdlöst obegränsad fantasi när det gäller att klurilura ut hur dom ska åka gratis. Värsta uppfinnarJockarna!
Problemet dom stöter på är bara det att det är typ femhundramiljoner andra innan dom som kommit och kört samma trick och då blir det helt enkelt "Sorry, pysen!".



Endel har kommit på den briljanta idén att springa in i spärrpinnen, för när man springer så måste ju spärrvakten öppna.
Eller?

En riktigt minnesvärd surkärring kom varje dag samma tid med ett fiolfodral i handen. Hon stressade och stressade och sprang in i spärrpinnen, som alltid tog stopp, sen sa hon alltid skarpt: "Jag har bråttom! Öppna!".
Då sa jag alltid "nej" och då blev hon alltid skitarg och gnällde om att tiden var knapp fastän nästa tåg går om typ 4 minuter och det är fem meter till perrongen.
Till slut tog hon alltid grinigt fram sin remsa som jag stämplade och så sa jag alltid "det lönar sig inte att försöka springa förbi, så du vet det till nästa gång" och sen kom hon alltid tillbaka dan efter och sprang in i pinnen igen.

Jag vet inte riktigt varför, men när jag ser det här videoklippet tänker jag på den där surkärringen som bara ska hålla på att kuta hela tiden och inte kommer någonvart.


7 kommentarer:

Jonna sa...

Haha, vilken härlig video :)
Folk är inte kloka, apropå plankare :) Som jag skrattade, kan se tanten springa in i pinnen gång på gång!!!
Om du läser tjuvlyssnat.se nångång så var där ett rätt kul inlägg häromdagen på plus-sidan om en kvinna som hade svårt att betala på spårvagnen i Gbg. Den skrattade jag också åt :)

Lucknuckan sa...

Det är så skumt när dom aldrig lär sig, det finns ju fler än hon som gör sådär, om och om igen. Fast hon var nog en av dom envisaste iofs.

Ska kolla om jag hittar det där inlägget. :-)

Anonym sa...

aaaaaaaaaahahaha, vilken rolig video!!! Jag vill ha ett sånt hjul till Gibson. Kan inte du hålla utkik efter en sån när du är ute och surfar kattsaker?

Lucknuckan sa...

men hallåå...? Gibson är en KATT. katter vill ju inte slösa energi i onödan.
men jag kan kolla efter ett till dig. ;-]

mise sa...

Jag säger bara en sak.. Ängbyplan är och förblir Ängbyplan. Har du träffat tanten där som hävdar att hon inte behöver visa kort för att hon är så gammal att alla i hennes ålder faktiskt är ärliga- och dessutom har dom färdtjänstkort allihopa?

Anonym sa...

hmmm... låter nästan som gemene gamling då, typ. ;-)
dom ska ju rätt ofta komma med det där att dom är så ärliga och att man är en hemsk person som inte litar på dom.
brukar säga till dom att mitt jobb är inte att lita på folk, det är att visera och ta betalt.

mise sa...

Bah, vafan ska man kuta runt och lita på folk för... Vad skulle man få ut av det mer än att bli mer och mer desillusionerad och självmordsbenägen för att man skulle bli sviken hela tiden??

Nej ge mig en uzi och lite magnecyl koffein så ska ni få se!