01 juni 2007

Lockande luckor

Idag fick gamle nuckan ett vykort från soliga Spanien, där luckorna säkerligen är fulla av glada apelsiner och håriga & brunstiga hingstar med moderniteter så som stämpelmaskiner(!) och miniräknare(!)... Och kanske till och med, vågar jag ens tro det... pennor?!

Att få vykort tycker nuckan är kul, dom är ju verkligen inte så många!
Först såg nuckan det liggandes där på hallgolvet och då tänkte hon givetvis surmulet att det kommit 100% fel.
Men, se hur nuckan lyste upp!

"Nuckan!"

Yes that's me!

"vi är här och skiter i din blogg.."

Vafan?! Ny knycklar jag ihop fanskapet och slänger den här jävla skiten!!!

...men snart gör vi inte det längre.

PHU.. (inte han den där nallen)

M & retardo

Tänk vilka fina arbetskompisar jag har, tänker nuckan då och längtar med iver till luckan igen.


19 kommentarer:

Lilla Duktig sa...

Yey! Vykort is the shit.

Jag fick också ett. Något snack om gitarrer och sol. Jag gillar den där killen Retardo skarpt.

Axel sa...

Vykort...
hatade av brevbärare. På sommaren kommer nästan ingen post, så vi har det lugnare. Om det inte vore för vykorten...
oläslig adress, fel nummer, fel postnummer om det är något alls...
mina kolleger gillar inte vykort.

Jag har inget emot vykort. Efter många års träning, kan jag tyda vilka hieroglyfer som helst.
Som gammal postis känner jag till var alla orter ligger, så korten kan skickas till rätt landsända...

Förresten har vi haft stämpelmaskin i många år.
(och jag var med och testade en tryckluftsdriven stämpel. Kraften kom i en slang uppifrån och man behövde bara nudda stämpeln så blev det ett avtryck. Detta var 1990, när kommer kraften uppifrån till SL?)

Lucknuckan sa...

lilla duktig: det gör du nu ja, innan du träffat honom! *nuckan skrockar*

axel: jag är en såndär som ofta glömmer ta med mig folks adresser! En gång ritade jag tom en liten karta på vykortet. "på den dääär gatan, vad den nu heter, bor hon på nr 10". Hmmm.. glömde fråga om det kom fram, tack för påminnelsen. :-)
En kollega till mig säger att "men vi har ju alltid haft stämpelmaskiner! Det är ju VI som är stämpelmaskinerna! HAHAHAA!".
Då får jag god lust att dra honom i hans öra.

Axel sa...

Jag tycker du ska göra en stämpling med hans örsnibb mellan valsen och dynan i stämpeln.

Jag har delat ut ett kort till "familjen med den goda fruktsoppan i Fxäxexo (bynamnet alltså)".
Eftersom dom senare takade mig, så läste jag tydligen kartan på vykortet rätt.

Jag tycker det är kul att lösa såna rebusar, men maskinerna hos oss gillar dom inte. Inte stämpelmaskinerna nu, vi har ju både sorteringsmaskiner och maskiner som kan läsa...

Anonym sa...

Här kommer ett inlägg i Retardodebatten från mig... Jag tror att de som träffat Retardo har svårt att tro att det finns en annan sida hos honom oxå, men umgås man med honom ett längre tag så upptäcker man att under den Retardoiserade ytan så finns en superfin liten kille- och det är inte omöjligt att lilla_duktig stiftat bekantskap med den människan...

Som vi andra gärna skulle vilja träffa lite då och då... för vår sinnesros skull..

mise sa...

Förresten (och jo jag har skaffat en blogg jag med)- det finns inga stämplar i Madrids tunnelbana ivf.

Där sitter de fd spärrisarna i små bås och svarar på frågor från turister och hjälper till att hjälpa turister genom spärrarna. Biljetter köper folk själva i automater som tar såväl mynt som kort... och sen spottas det ut en liten rosa biljett som man själv sticker in i ett hål i spärren... sen när automaten verifierat att den är giltig så hoppas biljetten upp ur ett hål- och sen öppnas luckan.

Vetefan om det ens behövs en penna... så vi får modernisera lite här...och sluta kräva pennor.

Lucknuckan sa...

axel: problemet är bara att hans örsnibb är typ.. ja, störst i alvik! men jag skulle kunna säga till honom såhär "jag ska stämpla dig!". Då skulle han troligen vrida sig av skratt under restrerande delen av arbetspasset för att sedan få mycket ont i magen istället!

spanienm: jajajaja! och sen flyger det samtidigt rosa elefanter utanför fönstret som har börjat dricka för att inte sluta va? ;-]

mise: hmm.. just att biljetten är rosafärgad tyder också på att det är ett modernt och högt utvecklat samhälle.
För tänk dig om biljetterna skulle va rosa här!!!
ojojoj, inte möjligt.
En gång var det tom en manlig trafikant som frågade efter ett blått fodral för han ville inte ha det röda, det är för gayigt, påstod han. När jag inte hade nåt annat än det röda, sa han att han måste köpa ett fodral då, för han vägrar använda det röda.

Lilla Duktig sa...

men jag har ju träffat honom... flera gånger.

Anonym sa...

...men det har inte snusknuckan!

Hihi, you WISH kan man säga till henne då!! :D

mise sa...

lilla_duktig Det här är nog bara ett internt problem som beror på att Retado alltid envisas med att trycka på knappen vid barnvagnsgrinden och sen går ut genom en vanlig spärr- i varje fall när han passerar nuckans spärr...

Anonym sa...

retardo är som en liten finne i röven. Man kan inte se den men den finns där! ;-]
och så älskar den lilla spjuvern knappar. jag kan ge mig fasiken på att det är den där lilla tomten som har satt enkronan där på knappen på alvik södras grind! :]
när man sitter där får man höra från typ alla "haha! det sitter en enkrona dääääär!".
som om jag inte visste!

Anonym sa...

hmm... jag har nog hört om dina kånkelbär, fast då lät det som att du gillade dem!!!


Fan, det där med slanten va ju helt fantastiskt!! Vem det än är som ligger bakom är jag mållös av... av... mållöshet!!

Lucknuckan sa...

Nä, jag gillar inte att kånka på bär. Det måte vart nån annan.

ja, enkronan är _precis_ lika stor som hålet för knappen.
har försökt att överlista den där enkronetomten genom att sätta tejp

på enkronan och sen dra ut den, men det gick inte!
det går inte att pilla heller, för den är ju som sagt var exakt lika stor som hålet.

kanske, kan du titta på den så blir den rädd och springer iväg?
;-]

Anonym sa...

Men åh... vilket fantastiskt bus!! Ska genast växla in skatteåtervbäringen i enkronor...

tills dess, lite tips:

-Kladda marmelad på fingret. Tryck mot enkronan i en kvart-fjorton dar. Dra ut hela alltet.
-Samma sak, fast med tuggummi! Inte Hubba Bubba.

Jag har fler tips, men då får du bara en massa besök från människor som googlar på klibbiga ollon och sånt!!

Anonym sa...

...dvs R*lf Sk**g!!

Lucknuckan sa...

ooo! tack för tipsen! :-)

Anonym sa...

Haha du fick ett likadant som jag...undrar om de var gratis. :D

Lucknuckan sa...

..eller om dom fick pengar för att skicka dom där... ,-)

mise sa...

Nej, korten var faktiskt inte gratis!!! Det råkade bara bli så att ni två fick de allra allra finaste men då ska det såklart klagas på det OCKSÅ!!! Ja se brudar...