06 juni 2007

Lucknuckan tycker till

Alltså, när det kommer en saxofonist gående som lirar svängig jazz och som sedan sparkar fram benet sådär klassiskt vid pinnspärren för att planka och inte tappar en endaste ton medan han passerar spärren, då är det fan för lätt att planka.
Ja, det är verkligen hög tid att införa slutna spärrlinjer nu.

Samtidigt säger SL att dom vill ge spärrisarna provision för att "öka deras vilja att sälja biljetter".
Jag tackar jag, jag försöker med en aldrig sviktande envishet att sälja biljetter till såna som absolut inte vill köpa alls och så vill dom öka min vilja att sälja biljetter?

-Det är väl inga kontrollanter ute vid den här tiden? Jag menar jag kan väl planka säkert nu? Frågar en snubbe med flickvän.

Jag vill absolut gå en kurs hos SL om hur jag ökar trafikanernas vilja att köpa biljetter och när jag sedan ökar försäljningen efter den kursen, ja tar jag glatt emot provision.

-Är det sant att tåget kommer om 23 minuter?
-Ja.
-Ok, säger killen och plankar.

7 kommentarer:

blackballoon sa...

He, he. Den där saxofonisten har jag också haft besök av. Han brukar underhålla under nattjänsterna. Tilläggas bör att jag inte är särskilt förtjust i jazz. :S

Lucknuckan sa...

han är lite ... speciell.. :-)

mise sa...

Åh ni känner också till honom? Han drev R till vansinne i Åkeshov där han brukade sitta och spela halva nätterna...

Ring snuten vetja (bra låttitel dessutom) ;-)

Lucknuckan sa...

det typ enda jag störde mig på var att han spelade samma slinga om och om igen i typ en kvart.
men visst, skulle jag höra den där slingan kväll efter kväll, då skulle jag drivas till vansinne jag med.

vi spärrisar kanske skulle ha en insamling för ett nothäfte till honom? :-)

Anonym sa...

aaaaaaahahahaha, det va en sax-player i gulliga gullmars inatt!! Å Han hade en sidekick, en kille som spelade melodica. Samma ackordföljd om och om igen som saxxarn saxxade till. Helt fantastiskt, ungefär som räsebajs!

Lucknuckan sa...

man kanske skulle råka sätta dit en mindre badboll där i den där oljudsmynningen? :-)

mise sa...

Eller så skjuter man honom...