28 juni 2007

Sätt att försöka planka #2

"Jag har tappat min plånbok" säger den kvinnliga fd rapstjärnan och går in i pinnen när jag sitter vid station Fridhemsplan.
"Jaha..?" säger jag.
"JAG HAR TAPPAT MIN PLÅNBOK SLÄPP IN MIG!" skriker hon som en stucken gris.
"Alltså, det är tråkigt, men jag får inte släppa in nån sådär" säger jag.
"JÄVLA IDIOT!" skriker hon och sen skriker hon igen och igen om att hon tappat sin plånbok (men hon har ingen polisanmälan fastän närmaste poliskontor finns precis där uppe) och sen går hon rasandes därifrån.

Såhär efteråt kom jag på att jag kunde ju ha tipsat henne om att hon om nån kan ju stå och sjunga vid T-banan för att få in biljettkosing.

Kanske nån gammal slagdänga som

Got to get and get again and again
And I`ll get you got so you remain the same
Got to get and get again and again
I am what I am and I`m playing my game


..eller nån annan svängig låt!

Men oftast säger dom att dom har korten hemma men kan åka ändå.

Inga kommentarer: