11 juni 2007

Presenttips för barn 3-10 år

-Jag hittade den här leksaken på tåget, den kostar 120 kronor, säger den lilla rara flickan till mig och ger mig en uppsättning av fighting grandads.

Fighting grandads är två gamla arga gubbar med käppar i högsta hugg som släpar på sånadär rullväskor som varenda gamling har. Dom är uppskruvningsbara så när man skruvar upp dom börjar dom att slåss med sina käppar.
Tänk att barnen kan vilja leka med dom där, tänker jag, hela tunnelbanan är ju full av dom ändå. Här i tunnelbanan är dom dessutom gratis att titta på.
Lurade småbarnsföräldrar, ta med era barn i tunnelbanan istället så spar ni samtidigt stålars på kalaset!

-Öppna grinden! Skriker kärringen med rullvagnen argt.
För att betona det hela skakar hon grinden frenetiskt, och jätteargt!
-Isåfall måste jag se ditt färdbevis först, tack.
-Öppna grinden, du ska inte komma här och tro att du är nån jävla kontrollant!

As real as it gets!

3 kommentarer:

mise sa...

Man undrar ju om hon är gift med killen som förgyller mina kvällar här... han som skriker att det inte är mitt jobb att visera biljetter. Och att jag ska tänka själv... yadayadayada...

Han brukar ha kommit hit vid den här tiden och idag är första dagen han inte är här, jag undrar om han gått till någon av stationerna närmast mig istället. Och åkt på pumpen rejält MOHAHAHA

Lucknuckan sa...

sicka charmtroll det finns :-)

Anonym sa...

Vad tusan ger man en 4-åring i födelsedagspresent som fick en laptop av mamma och pappa då han fyllde 3 år :-/ ???!!