20 juni 2007

Nu är det sommar nu är det sol

-Tack så mycket, jag hann inom en timme! Hej då!
Gammeldamen ler lyckligt mot mig, hon har ju hunnit handla och åka tillbaka på en och samma stämpling.
Jag sitter här och är mest bara väldigt förundrad. Hörde jag just ett tack? Och varför, egentligen, hon fick ju den tiden hon skulle ha?

-Fett coolt! Säger den lilla grabben precis där efter gammeldamen när han får sin remsa stämplad.
Är jag med i dolda kameran nu, eller vad?
Tycker dom verkligen att det är fett coolt att få sina biljetter stämplade nuförtiden?

-Jag vill ha en tidtabell tack.
-Jamen visst, säger jag och ger den till damen där efter grabben.
-Tack så jättemycket! Ha en trevlig dag!
-Det samma, det samma, säger jag och ler en gnutta överraskat tillbaka.

Nu vet jag.
Det är sommar.

Jaja, snart är det höst igen.

2 kommentarer:

Jonna sa...

Oj, det är nästan lite läskigt ju :)

Lucknuckan sa...

ja, jag kommer att tänka på dr jekyll & mr hyde..! 8-)