04 juni 2007

Den som sare han vare!

-JÄVLA RASIST!
-Ni måste ge mig era färdbevis, sen öppnar jag grinden.
-JÄVLA RASIST! JÄVLA RASIST! ÖPPNA!
-Nej, det är inte rasistiskt, det kallas för intäktssäkringsregler och dom berörs alla av.
-JÄVLA RASIST! JAG ANMÄLER DIG! ÖPPNA!
-Du kan väl anmäla mig hur mycket du vill. Jag öppnar inte förens ni gett mig era färdbevis.
-DU ÖPPNA NU JÄVLA RASIST!

Det är alltid lika givande att ha diskussioner med just den här typen av trafikanter. Intelligensen flödar!

Det afrikanska paret med barnvagnen är i eld och lågor över den rasistiska spärrvakten.
Dom får inte åka gratis, så rasistiskt av mig! Jag borde packas ner i en trång låda och skickas ner till mörkaste Afrika!

-JÄVLA RASIST! ÖPPNA! TÅGET GÅR!

Jag tar en klunk te och börjar läsa dagens tidning som om ingenting har hänt medan jag väntar på att dom gastat klart, det brukar funka alldeles utmärkt.
Mycket riktigt, nu plankar den ena och den andra langar in 40 spänn i luckan.
Om jag vore riktigt nitisk skulle jag ju nu då kunna hävda att avgiften är avsedd för den som plankade och därmed kräva 40 spänn till, men.. äh.

Sånt är livet som spärris,
om man är av svenskt ursprung kallas man ”Jävla rasist!” och om man är av utländskt ursprung kallas man ”Jävla svartskalle!”.

4 kommentarer:

mise sa...

Testa den här nästa gång de gnölar på dig. Ta fram din tidning och när de hojtar "jävla rasist" etc till dig så tittar du på dem och säger

"Pratar du med mig??"
Då kommer du (troligen) att endera få en ordström tillbaka med otidigheter eller ett JA, och då säger du

"Gör inte det"

Och då brukar det bli tyst.

Skönt!

Lucknuckan sa...

hahahaaaa! ska testa den! tack!

Axel sa...

Men oj,

här kollar man en av favoritbloggarna från väster och hittar en gliring om denna lucka.

http://farbror-sid.blogspot.com/2007/06/sveriges-nationaldag.html

Hoppas du ser länken, är den för lång får jag väl för tyd li ga den...

Lucknuckan sa...

tack för tipset, funkade bra. .-)