02 oktober 2008

Ser jag ut som en husmor?

Yes box. I alla fall enligt vissa.

En av mina riktigt sköna favvistrafikanter, i form av en gammal levnadstrött pensionärstant, har hur som helst alltid goda husmorstips till hands. Jag lovar, bland det enda som får igång den tanten så hon blir lyrisk, är när hon får ge goda husmorstips. Läs och lär din nybörjare.
- Är du bra på putsa fönster? säger tanten med ett finurligt leende som betyder att hon är ute efter att sätta dit mig på nåt vis.
- Tjaaa… jo det är jag väl, säger jag och vet att jag redan är rökt på nåt vis.
- Aha. *tankepaus* Vad använder du för medel? nu vet jag vad hon ska sänka mig med.
- Tjaaa… nåt sånt där i sprutflaska eller nåt. Det som finns till hands.
- Aha, men det blir flammigt med såna där. Man ska ta några droppar diskmedel. Yes eller Vips. Då blir det bra ser du. En hink vatten och några droppar Yes eller Vips i. Där satt den, riktigt nöjd och leende går hon till tåget.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tipsa henne nästa gång om att man kan ta en mikrofibertrasa plus bara vatten...då slipper man diskmedlet och hon blir impad av dig ;-)

Lucknuckan sa...

meh! nästa gång har hon nåt annat tips på gång, jag lovar, hon är värsta tipsmaskinen. men jag ska testa om jag får sylen i världen, eller vädret mena ja :-9

Anonym sa...

Ättika och ljummet vatten till fönstren, citron för att få ut dålig lukt... eh och vad var det nu mer som stod i tipskolumnen DN bostad...? Vill du bräcka damen, surfa till DN och spana in deras städgurus husmoderstips. Skojigt, om inte anant! :-)

Lucknuckan sa...

fan va bra! tack för tipset. nästa gång ska _jag_ välja samtalsämne. jag ska va slipad. 8-)

Anonym sa...

(cheerleadingdansar lite här) Go, nuckan! Go, nuckan! :-D