22 oktober 2008

Ena tjötande papegojor

- Den där sms-biljetten är tyvärr ogiltig, säger jag när jag ser att biljetten är förfalskad.
- Aha… då köper jag en ny då. Vad är det för nummer och vad ska jag skriva?

När ska dom tröttna på att säga likadant, hela bunten? Varför inte lustfyllt gasta ”jamen, du kan ändå inte ta den” och hoppa jämfota över spärrpinnen skrattandes, moona fräckt och kuta till tåget? Lite fantasi nån gång, snälla. Ska man nu ändå fuska så kan man ju lika gärna busa lite också.

Själv har jag en sannerligen vidlyftig fantasi, i alla fall för att vara en jävla kuk-kärring. En karamell som jag stolt suger på än idag efter ett möte med ett fantasifullt ungdomsgäng. ”Helt korrekt, alla klitorisar är små outvecklade kukar” borde jag informerat gossarna om då. I skolningssyfte alltså. Alltså ingen pik som får dom att vilja avstå från intimt umgänge de närmaste 15 åren. Håhå, jorden är ändå överbefolkad.

Nästa gång, har jag bestämt mig, när det kommer en sån där gullunge med förfalskad sms-biljett som genererats av programmet Tricket, ska jag typ säga (om grabben ser ut att vara på humör) ”det där tricket var fint, välkommen och trevlig resa!”. Det är väl lite lagom intetsägande men ändå väcks den där inre gnagande oron och då kan jag ge mej fan på att han säger:

- Aha… då köper jag en ny då. Vad är det för nummer och vad ska jag skriva?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dagens fuskande ungdom är alldeles för lat för att vara kreativ. ;-)

Lucknuckan sa...

ja, "orka!" och sådana där fraser säger dom små latmaskarna.

kortfuskarna är mkt spänstigare än sms-fuskarna säger jag dig nu. :)