01 maj 2007

Ignorance is bliss

Jag känner mig som en hundraårig gammal stofil när jag sitter här i kuren och betraktar ungdomarna som fulla driver förbi.
-Röja röja röjaaa!
Har jag verkligen varit sådär en gång i tiden?
-Fylla fylla fyllaaa!
Ja, det har jag nog katten varit.
-ÖÖÖÖÖÖÖÖH! Tåget går! Skriker killen och ramlar med ölen över grinden.

Att titta på en massa fulla människor på kvällarna gör nog vem som helst till typ nykterist. Så dom beter sig!
I början av kvällen kommer dom alltid snygga och välkammade och när dom är på väg hem från krogen så är hela dom liksom på sniskan.
Då ska man helt plötsligt följa med dom hem och vi är gamla kompisar, och allt vad det nu är.

Men valborgsmässoafton är småglinas afton.
-Har du några stökiga ungar här? Kommer sosialtjänsten och frågar.
-Nää, inte just nu nä. Tåget gick ju precis.
-Vi letar efter dom och hittar inga! Säger dom och så går dom vidare.

Precis när sossgubben o gumman har gått, kommer givetvis ett nytt gäng.

-SUUUUUPAAAA!

Hittar inga nä, sure sugar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

För en med halvpension, som jag, är det svårt att se de små bokstäverna tydligt. Står det fulla eller fula?
Förresten spelar det ingen roll, alla fulla är fula.

Lucknuckan sa...

..men dom tror att dom blir snygga!