28 maj 2007

Shit happens

Tänk dig,
om en gammal dam på perrongen skulle säga till dig:
-Jag behöver bajsa jag behöver bajsa ge mig den där soptunnan eller en hink!

Tänk dig,
att du då säger:
-Jag ska hjälpa dig till närmaste toalett, du kan inte bajsa på perrongen, tyvärr.

Tänk dig också att en annan trafikant säger:
-Det är bättre att du bajsar i byxan än att du bajsar här på perrongen.

Tänk dig att den gamla damen blir helt galen och vägrar lyssna och bara skriker när du ska hjälpa henne till toaletten.
Och tänk dig också att den enda lösningen du ser är att ringa väktare, hon rullar ju sin rullator åt ett annat håll än utgången, och toaletten.
Tänk dig,
att sedan när du står vid telefonen och ringer efter väktare, kommer det en dam förbi spärren som har sett allt.
Tänk dig att hon då säger:
-Hon bajsar nu. I vänthallen.

Holy ... shit?

4 kommentarer:

Jonna sa...

Holy shit!

Lucknuckan sa...

...och det var ändå en mild version av historien!
väktarna fick det verkligen inte lätt, kan jag meddela.

Lilla Duktig sa...

Stackars, stackars dig som behövde uppleva det. Känner du att du är skadad för livet nu?

Lucknuckan sa...

Ja, det lutar åt såndär kognitiv terapi mot panikångest.
Och väktarna kan nog behöva hjälp mot ätstörningar då de just lunchat innan.
Och trafikanterna kan behöva nån som nyper dom i armen.
Hmm.. den enda oberörda när jag tänker efter var nog den gamla damen. Hon beordrade alla vad dom skulle göra på ett väldigt slagkraftigt sätt.