25 maj 2007

T-banan - Det nya Cirkus Cirkör

Snubben i det stora tillfixade fluffiga håret hoppar spänstigt upp på spärren och hoppar som den vigaste katt över glasdörren för att sedan handlöst kasta sig voltandes mot golvet. Väl på golvet gör han en kullerbytta för att sedan resa sig upp sådär avundsvärt smidigt och springa skrattandes därifrån som att "det där var ju inget, haha!".
Håret är imponerande nog lika tillfixat fluffigt som innan noterar jag.
Hur är det rimligt?
Är tyngdlagen i tunnelbanan satt ur funktion?
Nej du, vad var det jag sa, nu har den där gymnastreklamen slagit igenom på stort.

2 kommentarer:

Sportänkan sa...

Ja, några skuttande Stockholmare såg jag inte i T-banan, men ett till synes ändlöst köande (både på T-centralen och Globen) och mig själv gåendes till helt fel plattform för att ta mig till Globen (valfria svordomar)...

Och nog f*n glömde jag fråga! Fast jag terroriserade små "luckpojkar" med frågor om mina sms-biljetter :)

Lucknuckan sa...

Det är bra att fråga! :-)
Min favvo-sms-fråga är följande:
Hur skriver man i sms:et om man ska från låt oss säga t-centralen och ut till Bålsta?

Hahaha ... jag har frågat den frågan själv ... och inte fått svar.
Den som söker finner, brukar det heta, men icke sa nicke. :-)