03 maj 2007

Knarkar know-how

-Som heroinist sover man aldrig. Efter fyra timmar har dosen halverats och efter åtta har den helt gått ur kroppen. Om man vaknar efter åtta timmar måste man snabbt ha en fix annars blir man jättesjuk och man kan till exempel till och med tappa tänder och sånt och det känns som om man tuggar på aluminiumfolie fast i skelettet, förståru?
Den enda gången jag slappnar av och tar mig hasch, som jag egentligen gillar bäst, är när jag fixat tillräckligt mycket pengar så att jag klarar mig en hel vecka med heroinet, då kan jag ta hasch och bara softa.

Knarkarna är ett släkte för sig.

-Jag vet att det inte är så, men jag tror att typ alla som går förbi här är poliser och att dom kollar att du är okej bara för att jag står här.
-Nej men så är det inte.
-A ja vet ju att det är så, men du vet jag har det i huvet. Jag är paranoid. Det är knarket. Jag behöver ladda mobilen, snälla kan jag få ladda mobilen?
-Okej rå.
Varför sparka på en redan liggande liksom? Jag brukar hjälpa dom med ladda mobil och ge dom vatten om det inte är mycket folk i rörelse runt omkring.

Nu har jag chans att få svar på lite grejer som jag klurilurat över!
-Hur kommer det sig att en del som går på heroin ser så enormt välvårdade ut och kan sköta ett jobb utan att någon märker att de är heroinister?
-Det ska jag berätta för dig, det handlar om pengar. Om dom har tillräckligt med pengar och kan injicera var fjärde timme, då håller dom sig fräscha. Heroin fungerar till och med nästan som ett konserveringsmedel då, bara dom tar det var fjärde timme. Heroin är mycket renare än morfin och metadon är där emellan.
-Hur gör man när nån har tagit en överdos då?
-När personen blir blå om läpparna och fingertopparna, då vet du att det är kört och då behöver den luft och då gör du mun-mot-munmetoden eller så ger du amfetamin, precis som på den där filmen du vet. En gång gav jag en perfekt dos, sådär så att han vaknade upp långsamt, det ska inte gå snabbt så man vaknar med en chock, det är inge bra. Men oftast så snor dom allt du har och drar istället, såna är heroinister. Som heroinist har man inga vänner.

Hans telefon ringer.
-Nej Peter, du vet att jag inte skulle sno dom där 300 spännen från dig, det vet du. Det är lugnt jag står och pratar med SL här.

-Och sen när man är ute och åker bil, då vet man att spanarna alltid har blänkande bilar. Ser man en blank bil som åker efter en, då ska man du vet svänga i sista sekunden och sen ser man om det är spanare om dom också svänger i sista sekunden.

Telefonen ringer igen.
-Nej Peter, du vet att jag inte lurar dig, du ska få dom där 300 spännen. Jag kommer snart!

-Men tjejer som är heroinister är värst. Om man typ snor minsta lilla från dom eller nåt, då ligger man i en säck nånstans sen, såna är dom. Vi killar som tar heroin är lugna.

Telefonen ringer igen.
-Peter! Jag kommer jag kommer, du ska få dina 300 spänn! Hörrö SL, säg till Peter att du pratat med mig nu och hur länge.
-JAG HAR PRATAT MED HONOM I TYP EN HALVTIMME NU.

-Okej SL, hare bra, jag kommer förbi och hälsar på igen om det går bra för dig?
-Okej, hejrå!

Fan det är ju lärorikt att sitta här i kuren. Nyligen så var det en tjackpundare i Johannelund som snackade om varför personer med ADHD lätt blir amfetaminberoende. Han hade värsta föreläsningen, i påtänt tillstånd såklart. ”..och nu är jag inne i den här fasen seru, jag ser helt tokig ut men den är den absolut bästa! Om man med ADHD tar litegranna så blir man normal, men om man tar mycket och blandar med annat blir man såhär! Om dom hade gett mig bara lite amfetamin som liten så hade dom bränt bort överengergin, men nu är det kört. Egentligen skulle jag träffa min mormor här nu men jag kan inte komma dit såhär så jag måste stå här och prata med dig, men det gör inget, jag är jättesnäll!”.

Hmm.. Nu då? Nån crackare kanske?

2 kommentarer:

Anonym sa...

nej... bara en RETARDO!!!

Lucknuckan sa...

..men den "gröna" sockerkakan då?
Komigen nu, du är ju smulig hela du!