16 maj 2007

Gummitarzandreamz

Ett gli med en stor tuff keps kommer lastad med en skateboard och hoppar upp på spärren med ett spänstigt gymnastiskt hopp. Där efter tar sig gliet över spärrens glasdörrar för att sedan hoppa ner på golvet på andra sidan.
Så kavat gjort av den där lille gummitarzan!

-HALLÅ HALLÅ HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅ?! Gummitarzan ropar på mig.
Jag segar mig extra innan jag slutligen tittar åt hans håll, för varför ska jag vara på alerten och ge en plankare service? Nej, där går gränsen, tänker jag argt.
Där står det lilla gliet till tarzan och visar sitt terminskort till mig så snällt.

Vad i hela friden..? Tänker jag.
Hmmm.. nu vet jag! Det är den där reklamen som slagit igenom. Den där när dom kavata elitgymnasterna hoppar över spärrarna!
Snälla, kan man inte installera studsmattor vid spärrarna avsedda för oss mindre gymnastiskt begåvade undrar jag nu?

2 kommentarer:

Axel sa...

VA!! Har dom tagit bort gymnastiken i skolorna. Där tvingade läraren (gymnastikdirektör hette det) oss att kämpa tills vi stupade. Efter det blev det inga hopp.

Lucknuckan sa...

Nuförtiden är gymnastiklektionerna belägna i T-banan ja!
Jag tror att det ingår i ett mycket lyckat samarbete mellan SL och skolorna.
Alla ungar hoppar!
Men kärringarna, som inte kan hoppa, bufflar sig igenom spärren på andra vis för att öka spänstigheten. Många brutna lårbenshalsar har säkerligen kunnat undvikas pga av det.