16 november 2005

Julmys i Råcksta

"Vi ska sy och vi ska sticka
vi ska görat ska ni tippa
för den stora galakvällen
så ska vi sy modellen.."

Neongubben rullar på en överdimensionerat stor trådrulle. Han ser ju för bövelen ut som en såndär mus i Askungen!
Jäpp, gubbarna i neon är tillbaka igen.

"Vi syr och sätter i den
och ett skärp av siden
och Askungen på bal
bland gästerna i hundratal
den vackraste ska bli i slottets stora saaaal.."

Den där Askunge-låten snurrar runt i mitt huvud när jag ser honom. Med tanke på trådrullens proportioner tycker jag att han borde sjunga en hel del mer.

Musgubben rullar in rullen i spärren och sen vidare in i det bakre rummet.
- Eller vill du ha den inne i spärren istället, haha? Säger han.
- Näää...
Tur att jag inte har nån gammal klänning där inne i det bakre rummet, man vet ju aldrig vad han skulle få för sig där inne annars.
Musgubben går ut och snart kommer en annan mus in i spärren.

"Sätt i gång nu, skynda ila,
vi har ingen tid att vila,
klänningen den ska vi klara,
ja, vänta lite bara.."

- Har du en stege? Säger den nya musgubben.
- Näää...
Han letar lite överallt. Phu, tur att jag inte har nån ost i kylen. Sen går han upp till perrongen igen.

"- Jag klipper till med saxen!
- Och jag ska sy och tråckla!
- Låt du flickorna se till den,
Du skall skaffa smycken
Och den vackraste hon blir på hela kvällen! .."

Vaddå, finns det en gigantisk klänning där uppe som dom ska sy om, eller vad?
Har kanske Cyndee Peters glömt en klänning där? Hahaha! Jag anstränger mig en smula så att jag inte fnissar högt.

En tredje mus kommer släpandes på en dammsugare.
Aha, han ska alltså undanröja alla bevisen på att dom faktiskt har varit och grejat med den där klänningen. Smartisarna!

Oj oj oj! They mean business! Serious shit!
Det glajdar in en mus med en neonväst som det står "Tågvarnare" på också. Hängandes på västen har han en ilsket röd liten tuta. Han ser stolt ut.

Den där syjuntan där uppe på perrongen där dom syr om (troligen) Cyndee Peters klänning sker alltså i yttersta hemlighet. Utöver att de själva vet så är det alltså bara jag som vet.

WOW... Jag sitter och är alldeles mållös.
Det här är stort!!!

"Och om du på lyckan väntar,
så kan du finna den en gång.
Fastän ditt hjärta kanske gråter
så kommer drömmen åter
och kärleken vaknar en gång!"

Hoppas klänningen blir fin!

"La, la, la, la, la, la, la, la,
Och allt du vill ha kan du fåååååå!"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ooooh... mitt nya favvoinlägg!!! Du är fantastisk!!!!

ps. kan du lägga in en beställning åt mej på en såndär klänning? i storlek small då förstås.

Lucknuckan sa...

Hahahaha... ;-)

Jag ska fråga grabbarna i neon o se om du kan få en såndär balklänning.

... sa...

Tågvarnare?
Vad varnar man tågen för? ;-)
Underbart inlägg! I like!

Lucknuckan sa...

Njää.. tågvarnaren varnar nog mössen så att dom hinner klä om klänningen till en julgran innan tågen kommer. ;-]