23 november 2005

Fejkande rullatorgamlingar

Det är så sjukt förbryllande när gamlingarna glömmer sina rullatorer på stationen.
Dom kommer där instapplandes genom entrén. Långsamt långsamt rullar dom och håller krampaktigt i rullatorns handtag.
Långsamt långsamt närmar dom sig grinden. När dom är vid grinden står dom där och med darrande svaga händer släpper de rullatorns handtag för att leta efter remsan eller färdtjänstkortet.

När jag sedan sätter grinden på grönblink och de långsamt långsamt passerat och kommit ut ur synhåll, händer något häpnadsväckande.
Inte alltid, men tillräckligt ofta för att jag har börjat tro på mirakel.
Där i vänthallen eller på perrongen blir de plötsligt helade! Med spänst i stegen kastar de sina rullatorer (och käppar!) och hoppar hurtigt upp på tåget.
Dom säger "Tack och hej leverpastej!" och vinkar adjö till rullatorn (eller käppen!).

Kvar på stationen står en ensam rullator. I all sin ensamhet står den där och bara står där.
Nån kanske rullar lite på den då och då för att testa turbon, eller för att kanske ge den sällis där i sin ensamhet.

Och sen, sen kommer jag knatandes där när jag har stationstillsyn och tänker "Åååh, neeeej. Inte en till! Nu får det vara nog!!!".
Sen kommer en annan tanke "JAAAA! ETT MIRAKEL!!!".

Eller?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses... vad gör ni med alla rullatorer sen då?

Lucknuckan sa...

Sen skickar vi dom till ett områdeskontor och där är dom ivägen tills de rullar vidare till hittegods.

Anonym sa...

Hmm... men var tar de vägen sen då? Kommer de fejkande rullatorgamlingarna och hämtar dem för återanvändning kanske?

Lucknuckan sa...

det vet jag inte bejban, det är bara hittegods som vet sådant.
Alternativt kan man ju spionera där utanför hittegods tills det kommer nån och hämtar en rullator.
Man sitter där med ett sånt där hål i dagstidningen du vet.. :)

Anonym sa...

Oh det ska jag göra! Sen kan jag ju använda den tidningen när jag spanar på pendeln ;)

Lucknuckan sa...

Cool! två flugor på smällen!

Lucknuckan sa...

fan bejban, det är nån skäggig gubbe bland målnen som driver med mig!!!
idag såg jag en fuckin övergiven såndär värsta motordrivna rullstolen på stationen!

Truman show. ;-)

... sa...

*asg* Precis som när samma stapplande kärringar med käpp plötsligt ser sin buss , slänger käppen under armen och gör värsta tjurrusningen mot bussen för att inte missa den!
Mirakler mirakler!
Å jäklar vad vassa armbågar de har när de ska av bussarna sen...ajajaj....hur många gånger har jag inte nästan tapppat andan av en sylvass armbåge välplacerad mitt i solar plexus! Det är så man har lust att klippa till dem juh! Fast det får man ju inte...då kan dom gå sönder, tanterna.

Lucknuckan sa...

hahaha!
en kompis till mig satt på en buss och fick skåda käppfäktning mellan två tanter!
Så sanslöst!!!

Dom är som gremlins i tantkostymer.