09 november 2005

Grannkärringen hits da station

Min nya granne är en av de absolut charmigaste tanterna jag vet, fast helt och hållet raka motsatsen till det tidigare påstådda. Yo, check this out!

- ÖPPNA GRINDEN DÅ! Skriker min nya granntant.
- Jo, jag hörde att du sa det och strax innan dess sade jag till dig att visa mig ditt färdbevis.
- Öppna grinden! Skriker min granntant igen, jätteargt!
- Då får du visa mig ditt färdbevis först, precis så som alla andra också ska göra.
- Öppna grinden! Jag gör fan som jag vill. Och du, tror du att du är någon jäkla kontrollant, eller? Du kan inte ditt jobb, du ska öppna när jag säger till. Öppna grinden!
- Jag vet precis hur jag ska sköta mitt jobb och nu vill jag se ditt färdbevis, tack.
- Jag ska anmäla dej! Öppna grinden!
- Du får anmäla mig hur mycket du vill. Nu vill jag se ditt färdbevis.
Min nya granne med rullator är rasande. Det slår blixtar om henne när hon slutligen inser sitt nederlag och tar upp sitt färdtjänstkort. Hon visar det triumferande innan hon snabbt stoppar ned det igen.
- Nöjd nu!? Säger granntanten.
- Nu är jag nöjd, tack.
Jag sätter grinden på grönblink så att kärringen kan passera.
Hon rullar genom spärrlinjen samtidigt som hon skriker alla fula saker som hon kan komma på för att förolämpa mig så grovt som möjligt. Hon skriker hela vägen fram till hissen.
Och till nästa gång så vet du hur du ska göra när du ska passera en spärrlinje, säger jag med en hög och tydlig röst.
Min granne exploderar på nytt i ett inferno av raseri och vanvett när hon slutligen rullar in i hissen och åker upp till plattformen.

Nej, nu ska jag över till grannen och låna en kopp socker.
Todilooo! =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oh jag skulle vilja se hennes min när hon upptäcker att ni e grannar! (om hon inte redan vet?)
Ni kanske kan brottas lite om tvätt-tiderna oxå?! ;)

Lucknuckan sa...

hahaha! hon visste nog inte det då att vi är grannar, men sen träffades vi faktiskt i tvättstugan och då såg hon snopen ut och blev jättesnäll!
jag tror hon kände igen mig.

... sa...

*fniss*

Lucknuckan sa...

:) ja, utan såna som henne skulle jag ju inte ha så mkt att skriva om, så hon är rätt cool den där tanten.
Hohooo =)