02 juli 2008

Lite busstrejk och om talibanerna...

Nej, jag menade givetvis syndikalisterna, jag ville bara förvåna.

Värst vad Medlingsinstitutets chefsjurist är nervig gentemot dom där urgulliga små burriga syndikalisterna som jag skrev om förut. Jag menar, har man en hjärna bakom allt som ser ut såhär...


...så kan man väl testa att klia den bakom öronen istället och ge den lite godis.

Det ordnar sig nog Kurt! En liten klapp på axeln från lucknuckan så känns allt bättre igen ska du se. Och en bamsekram. Se, nu är det redan glömt.

Hämtat ur Svenska Dagbladet:

"Medlingsinstitutets chefsjurist Kurt Eriksson sade i måndags att strejken i detta läge inte räcker för att klassas som samhällsfarlig. Däremot lade han till att ”det vore en annan sak om det blir strejk också i tunnelbanan”. Sannerligen. Fackföreningen SAC, syndikalisterna, tog igår ut sina medlemmar anställda hos Swebus och Busslink i Stockholm, omkring 200 personer, i sympatistrejk. SAC har även många medlemmar bland tunnelbaneförarna..."

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den där skulle jag gärna se utan kläder ;-)

"Streaking is the act of taking off one's clothes and running naked through a public place."

Lucknuckan sa...

Snusk undanbedes! Det är en facklig kamp på gång här!

kreti och pleti sa...

Många medlemmar? De är ju typ sju stycken på vår linje!

Och de strejkar ju litet då och då i vanliga fall också ;-)

Lucknuckan sa...

Bättre liten och vass än stor och mätt. :-)