28 juli 2008

Den snokande detektivnuckan

Samma tid under en längre tid, har två mossiga gråa farbröder hängt vid entrén och glott en tio minuter, sen har dom gått ut igen utan att åka. Det sätter fart på detektivnuckans skämtgener!

För några dagar sen tänkte jag att ”nä, nu är det dags att leka lite med dom där SL-gubbarna”, så jag glodde på dom sådär skitmycket, så att dom liksom blir mer kontrollerade och uttittade än vad jag blir, för dom vill ju inte vara helt uppenbara och glo på mig hela tiden ju så att jag fattar att dom kontrollerar mig ju. Joddiloddihooooo!

Dagen efter det stod både detektivnuckan och rastavlösaren och glodde på gubbarna, som då hade bytt ner sina kläder till lite slafsigare sådana, kanske för att den blängiga nuckan inte skulle känna igen dem. Där gick dom bet! Joddiloddihooooo!

Dagen efter det kom bara den ena mossiga gubben och då sa jag till rastavlösaren att jag tar en liten stationsrunda innan jag löser av igen. Med spänstiga steg gick jag rakt mot mossiga gubben, som precis kommit, och då fick han nåt skräckslaget i ansiktsuttrycket och så gick han omedelbart bums ut. Som eld i baken! Joddiloddihooooo!

Ytterligare dagen efter det tänkte jag att "nu e re dags att kolla in deras bil" och så ställde jag mig en bit utanför stationen, där bilen borde åka förbi. Det finns tre färdvägar till stationen, jag höll koll på två av dom. Jag väntade och väntade, och när jag slutligen blev tvungen att gå tillbaka, gick jag in på stationen, och där stod gubbarna. Leendes. Den ena hade nu bytt stil till rocker med nitbälte, som för att skämta med mig.Grrrrrrrrrrrrrrrrr!

Resten är tyvärr "top secret", men jag och mina vänner och kolleger har skrattat hejdlöst åt det i alla fall!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha du är så rolig!! Jag gillar din ironi- redan när jag jobbade på sl trodde folk att SL var ute efter dem! Fast nu heter de förstås Veliga Transport... :P

Anonym sa...

Vänliga Vejåla har inte tid eller pengar till att spana på fotfolket. Inte SL heller. Det gör skräcken åt dem... ;oP

Lucknuckan sa...

Tjaaa, vilka är dom då i så fall? Dom är nämligen på de andra stationerna också! Känner med fingrarna om det är damm och så... Jag har mina spioner. 8-)

kreti och pleti sa...

Ha! Jag har arbetat på ett företag där vi hyrde ut speciella arbetstagarspioner, bland annat till Connex/Veolia.

Anonym sa...

Ring narkotikatipset! Dom säljer ju knark!

Lucknuckan sa...

kreti: jag visste det!

anonym: :-)