21 oktober 2010

Spärrprosa: Grymt sa grisen

Nuckans ögon tindrar,
Nuckan äro salig!
"Välkommen på julfest!"
Inbjudan värmer,
Intranätet enar de oenade.
Försoningens tid är här,
Prisa broarna!

Det kylande blir till en värmande vårsol,
Som en smekande tröst.
Vänskapliga händer söker varandra.
Ett streck stryks över det gamla.

Nuckan insuper inbjudan,
med en tilltagande värme.
Förlåtelse!

Änglakörer ljuder. Tack, tack, åh Tack!
Ljusets tid är åter här. Efter allt mörker.

Välsignelse!
Frälsning!
Lovorda försonande julbord!

Likt den fromme nuckan funnit Jesus,
når hon nu crescendot!

"Anmäl dig här"!!!
Villkorslös kärlek!

I tillstånd av djupaste salighet,
En nucka klickar i kärleksrus på länken.



Hårda ord.
Abrupt kyla.
Änglarna tystnar.
Ljusår isär.
Budgeten tryter.
Billigt julbord.

VAKNA!




LJUV
DRÖM
TYNAR






Business as usual

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så klockren!

Lucknuckan sa...

Ja, jag borde faktiskt ha anat ugglor i mossen redan när jag såg inbjudan! Sånt där är ju inte naturligt här på kinesfrabriken. Nu känner jag mig bara så grundligt lurad!

Anonym sa...

Hahaha så bäst!! Julbord? Nänänä...

Anonym sa...

kan just tänka mig detta om dom snåla MTR kineserna..