13 februari 2008

Störst går först!

- Grrrrrr! Auuuuuuuuuuuuuuurgh!
Det oformliga stora grottmonstret, som säkerligen ingen skådat sedan långt långt innan Kristi födelse, står vid grinden och utstöter grottlika ljud. Grottmonstret ser inte mej, oh nej! Grottmonstret ryter åt grinden och när den inte öppnas går monstret till närmaste spärr, där en ung stilig kille just håller på att passera ut. Det stora grottmonstret går till plötslig attack mot killen och knuffar honom undan och tillbaka innanför spärrlinjen med en kraft som tyder på att han är världsvan åtminstone vid att svinga en stor jättelik grottklubba. Monstret passerar där efter spärrlinjen och den stiliga killen är alldeles häpen.

Helt oförfärat konstaterar jag att "den där grottduden var nog prototypen till dom övriga som kommer hit".
- Nu tycker du att du gör ditt jobb va?! Är du duktig nu va?! A det va ju schyst att stämpla när jag är 8 minuter sen va?!
Trafikanten efter grottmonstret gör mig övertygad om saken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där grottmonstret var på söder i dag. Han hade tydligen stämt träff med min barnvagnsgrind.
Jag känner igen ljuden, det måste ha varit han. Grinden fick genomgå en mindre operation efter daten.

Lucknuckan sa...

Jag har sett oändligt många grottmonster, men jag lovar, denna var en extra spezial utstickare!