07 februari 2008

Hey baberibagänget, släng er i väggen

Alltså, titta på TV4-nyheterna på webben, de lokala stockholmsnyheterna från idag. Vilken spärrvakt, ett riktigt föredöme. Tuggar tuggummi, har en mössa som en strut... OCH pratar i telefon (det får vi i och för sig göra, men det är bara kombinationen av de tre som jag tycker ser så fin ut).

Men, hur går det med blockaden mot mögelspärrarna nu då?
Enligt SAC ska varslet dras in om spärrvakter som vill slippa arbeta i de misstänkta mögelspärrarna då slipper det. Först behövs dock protokollet justeras från måndagsmötet mellan SAC och arbetsledningen så att båda parterna är överens och har uppfattat varandra korrekt. Tiden tickar, vad händer egentligen imorgon nu då?

2 kommentarer:

Lilla Duktig sa...

Du kan praoa hos mig.
Du skulle gilla min chef.
Du kan skriva en sisådär fjortontusen inlägg om henne.
Välkommen!

(Vi har inte mögel, men varje gång jag kommer till jobbet så börjar jag nysa okontrollerat.)

Lucknuckan sa...

vaddå, menar du att din chef är värre då och står med en strutmössa... i ett hörn också dårå? :-)