01 februari 2008

Saliga äro de ignoranta

- Jag har remsan i fickan, så du vet, så att jag inte glömmer den. Jag köpte remsan av dig igår, det kommer du väl ihåg?
Utan att invänta svar, dravlar den saggiga kvinnan vidare. Dessutom är pratet ackompanjerat av Saxofonmotherfuckerfromhells vidunderliga musik. Ljuva toner hörs från den övre hallen och de dränker tack och lov mycket av det som den saggiga maler och maler om, men inte riktigt allt.
- …du vet jag blir orolig.. Jag köpte ju en remsa igår… Den finns väl i min ficka? … Eller hur? Ja den måste finnas i fickan, så nu vet du det.
Efter nån minuts träligt malande går hon ut från stationen igen. Hon ville alltså inte åka, utan bara prata om sin värdefulla åkremsa med mig.

Nästa dag kommer den saggiga tillbaka.
- Du, vad var det där för konstig typ igår, han som spelade saxofon? Var han uteliggare eller nåt? Nä han var ju jättekonstig!

Inga kommentarer: