13 december 2005

Kan tanter också felanmälas?

När nån grej är paj så brukar jag ringa och felanmäla den grejen. Sedan sätter jag upp en skrikigt orange klisterdekal på den trasiga grejen som säger att grejen är felanmäld.
Med den strategiskt noga uträknade placeringen av dekalen, alltså på den själva trasiga grejen, vill jag meddela folk att "Observera! DEN HÄR grejen är paj!".

DEN HÄR grejen alltså, inte DEN DÄR grejen.

Av någon outgrundligt besynnerlig anledning är det just bara gamla tanter som inte förstår vad som menas med klisterdekalernas placering. Dom är inte många, bör tilläggas, men några styckna.
När exempelvis en dekal är uppsatt på en såndär digital skylt (en sån som visar när nästa tåg går), kommer en orolig tant och frågar:
- Är hissen trasig?
- Nejdå, hissen har mått bra under hela dagen, det är bara den där skylten som är krasslig.
- Jahaja, vilken tur.

Dom där tanterna drar alltid slutsatsen att hissen är trasig. Var man än sätter upp klisterdekalen. Må den vara på grinden, nån spärr, den digitala skylten eller en entrédörr, det är ändå hissen det är fel på. Självklart, eller hur?

En dag gick en tant faktiskt steget ännu längre.
En klisterdekal satt klistrad på en spärr och skrek ut "Felanmäld!".
- Är hissen trasig? Sa då den jätteoroliga tanten.
- Nej, den är inte trasig, sa jag då.
- Är STATIONEN trasig!? Sa då tanten oroligt.

Det är så att jag får lust att säga "Pssst...! Stationen är invaderad av terrorister men Bruce Willis är här och styr upp det och vi vill inte göra en sån stor grej av det för då blir folk oroliga så vi satte upp den där oranga dekalen istället på spärren och den ger mycket riktigt en antydan om att stationen är trasig och då blir det färre skadade för då vänder folk redan vid entrédörren. Smart va!?".

PHUUUUU! Eller nåt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi.. vilken gullig tant!
Tur att Bruce Willis var där, han fixar alltid biffen! ..eller hur man brukar säga. ;)

Lucknuckan sa...

Ja han va GRYM! Och hissen funkade hela tiden under biff-fixet!

Anonym sa...

Bruce Willis är min idol. Han är så enkel och vanlig men ändå så respektfull.
Fast jag har alltid velat se ut och vara som Michael Madsen, vanlig men lite tuff.

Anonym sa...

Yippie-Ki-Yay ....

Lucknuckan sa...

Fan va ja får många herrbesök helt plötsligt då!

Anonym sa...

nuckan: Det är skillnad på herrbesök och herrbesök.. hit kommer bara de finaste herrarna! Det säger jag nu! ;)

lennart: Oh ja! Jag hade en crush på MM innan han blev fet (men sen blev han smal igen), filmen "A house in the hills" är som värsta porren för mej!

rolle: Word!

Lucknuckan sa...

Ja fan bejban, jag vill ha mig min egen rolle säger jag dig nu!
skillnad på rolle och roller, den senare kan bara måla men den första kan ... ALLT! (det är jag säker på för jag har sett att rolle blev bäst i test på en fett seriös undersökning.) ;-]

Lennartar vet jag inte riktigt vad jag ska säga om, dom är lite mer uppstickare på nåt vis. Lennart fanns inte heller med i det där testet så jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. *osäker*