19 december 2005

Det blev inga jävla TV-apparater

Nu har det hänt! Som belöning för min aldrig sviktande nitiskhet gällande färdbevisviseringen, har jag blivit belönad med en trisslott.

En av företagets medvetet fuskande spiontomtar gick förbi luckan och visade mig sitt kort lite sådär i farten som så många gör.
Precis som för alla andra såna där som gör så i farten, satte givetvis spärrpinnen stopp för hennes förbitravande.
I vanliga fall brukar dom då titta lite irriterat och säga "Öppna då!", men jag viserar inga förbiflygande färdbevis och då tar det som sagt var stopp för dem.
Varför stressa upp sig och anstränga ögonen på det viset? Nej, det får jag inget extra för. Förutom huvudvärk då kanske. Jag är noggrann jag. Jag tar då in kortet och konstaterar i lugn och ro om kortet är giltigt. Sen ska jag även enligt intäktssäkringsreglerna titta på kortets baksida så att jag kan se att kortet inte är förfalskat.
Den här företagsspionstomten, hon betedde sig annorlunda!
Glatt inlämnade hon kortet till mig när jag bad att få det i handen för vidare inspektion.
En riktig skummis alltså. Hon framstod inte som trovärdig i rollen som en förbitravande trafikant som normalt frustar likt en vild gallophingst och frustrerat skrapar hovarna i golvet när pinnen sätter stopp.

- Varför drar du inte kortet själv för? Sa jag medan jag samtidigt kunde konstatera att kortet hade gått ut för två veckor sedan och magnetremsan där bak var övertäckt av nåt konstigt klistermärke med pytteliten text på (antagligen en text som säger att vi spärrisar _inte_ får ta kortet i beslag, för det är ju spionens arbetsredskap som spionen ska försöka sätta dit fler spärrisar med).
- Därför att det inte är giltigt! Här får du en Triss! Sa hon.

Jag borde ha gjort det mer tydligt för henne att jag bara ville ha en sån Triss som har tre TV-apparater, men det är lätt att vara efterklok.
Inte ett rött öre blev det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äsch men du har ju redan en teveapparat!

Grattis (och god jul) Sexi!!! Jag har en present till dej! (obs, de e ingen teve)

Lucknuckan sa...

Okej bejban, ja vill ha TRE tv-apparater till julis, okej?!
Den ja har kan inte skrapas. ;-)

go jul på dej själv, ja har oxå nåt till dej.