15 maj 2008

Siste man tar med företagsloggan

Nu ryktas det om att Vice VD slutat. Samtidigt pågår upphandlingarna om vem som ska ta över tunnelbanan efter Veolia, som driver den nu, för fullt. Ett kontrakt som kan vara värt ända upp till 35 miljarder kronor står det.

Det jag undrar är varför inte det statliga SL driver tunnelbanan själva, då får ju skattebetalarna igen sina miljarder igen i slutändan, istället för att skicka de stora vinsterna till Frankrike, Tyskland, Norge, Hong kong och allt vad det nu är?

Nu är det väl bara att invänta nästa avhopp då skeppet tycks vara sjunkande. Kanske, kanske, blir det lite tysk ordning i tunnelbanan snart? Eller säljer vi tuggummin och smågodis för Pressbyrån? Med handels höga OB-tillägg, är inte jag den som grinar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

SL har slimmat ner sig och består nu till stor del av svinigt dyra konsulter som inte har en aning om hur man driver tunnelbanan, istället för billigare fast anställda som kan ta hand om röran. Vi skattebetalarare betalar de överbetalda konsulterna OCH betalar en massa vinst till frankrike när vi köper åkbiljett.

PERFEKT! ;-)

Anonym sa...

De första som lämnar ett sjunkande skepp lär vara råttorna... och det här är typ de tredje avhoppet från chefer som jag hör talas om... Fint med sånt förtroende för det företag man jobbar för...

Lucknuckan sa...

nåt får mig att tänka på ordet skenhelig.
ja vi andra ser ju vad som pågår, men vi är ju bara spärrvakter, så vi fattar inte... ;-)

Jonna sa...

http://www.tjuvlyssnat.se/stockholm/stamplad-som-vinnare
Bara ett tips :-)

Lucknuckan sa...

Nu har vi direktiv att vi ska ta in alla färdbevis (skriftligen), fast vi ska ändå inte göra det (muntligt direktiv). Det leder till en viss ambivalens när man sitter där i kuren och kurar och dom springer förbi där med sina remsor och åkkort. :-)