31 mars 2008

Peekaboo!

Alltså; på några utvalda stationer sker det full aktivitet i vänthallarna nu. Spärrvakterna är som små fejande glada tomtar som finputsar grejer och bär väskor åt trafikanterna (fastän dom enligt säkerhetsreglerna faktiskt bara får ha med sig så lite bagage som de med lätthet kan bära själva). Spärrisarna berättar superkunnigt färdvägar och tider till alla möjliga frågande trafikanter till höger och vänster, det bjuds friskt på kaffe... Och alla trafikanter känner till det. Not.

Problemet med att trafikanterna inte känner till det är väl rätt bagatellartat då det finns andra, och kanske lite mer betydande, skavanker i arbetsplanen:
1. Spärrisarna har inget att feja med
2. Spärrisarna i vänthallarna kan inte alls berätta färdvägar och tider, för de har ju inte fått nån handdator eller telefon att ringa SLs kundtjänst med
3. Det finns inget kaffe

Min favorit är ändå "överraskningspatrullen". Bli inte förvånad om en spexig spärris, eller med maximal röta Torborg själv, hoppar fram från bakom en betongpelare och ropar nåt lite sådär crazy, för vi som jobbar här är ju så av naturen!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm... vi får nog anlita nån från utbildningsradion för att översätta det här. Har du rökt på?

Lucknuckan sa...

Det ÄR faktiskt inget skämt, fastän det idag är 1 april och allt! JAG LOVAR! Dessutom var det den 31 mars igår när jag skrev inlägget.

Det är ett sånt där nytt projekt vettu. Dom känner väl även du till? *nudge nudge* Och snart är det upphandling för t-banan då företaget ska slåss med näbbar o klor om kalaset. :-)

Men jag vill att överraskningspatrullen ska sjunga karaoke. Går det att fixa tror du? Och hur kvalar man in till den gruppen undrar jag nu då som naturlig följdfråga?

Anonym sa...

Ja det blir då en sann överraskning, då ingen, med betoning på INGEN, vet vad själva överraskningen ska gå ut på.

Anonym sa...

Sen undrar jag varför i hela fridens namn det måste heta PATRULL?? jag associerar direkt till dödspatruller etc... så de där militära termerna är kanske inte alltid sådär jättebra... ;-)

Anonym sa...

Nu inne på tredje dan undrar jag om någon ens sett överraskningspatrullen? Eller är den som gud, dvs osynlig?

Lucknuckan sa...

Jag tycker faktiskt att det är dags att gå skallgång efter den där dödspatrullen, eller vad det nu var. Var den nu är, så vill den uppenbarligen inte upptäckas!

Anonym sa...

Är det inte lite misstänkt så säg att medarbetarenkäten och dödspatrullen, jag menar skrattpatrullen lanseras nästan samtidigt??