18 mars 2008

Marjasins klipp- & klistertips!

Med lite klippande och klistrande kan man åstadkomma sådär jättehäftiga grejer. Man tar sig en kopp varmt gott kreativitetshöjande apelsin-te, sätter sig lite myspysigt i soffan, och plockar fram sax, tippex, tejp och pennor för att pyssla med gamla stämpeltider och remsor. Lite kreativitet är väl bara bra, liksom! ...Väl?

- Jamen, den här remsan ser konstig ut, så smal… men…? Du har ju klippt bort den röda randen från remsan?
- Jamen, jag fick den av en kompis, säger damen med tung svart eyeliner och som ser ut att vara tagen direkt från en 60-talsrulle, bara det att nu är det 40 år senare och kläderna är lite väl tajta på grund av det utsvävande levernet.
- Jamen, är du ens pensionär? Det här är ju en reducerad remsa? 110 kronor står det ju där, och det är en liten gnutta rött kvar från randen. Man får inte klippa sönder remsorna på det här viset.
- Nej, jag är inte pensionär, men jag fick alltså remsan från en kompis. Jag vet inte!
- Jaha, men tycker du inte ens att remsan ser åtminstone lite konstig ut då?
- Jag vet inte! Jag fick remsan! Kroppen sväller när hon tar i så att knapparna håller på att brista. Mycket fascinerande, och spännande för den delen.



Kanske ska jag showa lite i luckan och sjunga en lämplig låt nu då, tänker jag. Men äsch, det kanske är lite överkurs. Det räcker väl att hon måste köpa en biljett då.

Inga kommentarer: