04 april 2007

Smart, smartare, smartast?

- FAN VILKEN SKRÄPMASKIN! JÄVLA SKRÄPMASKIN!

Den blonderade alldagliga damen passar på att få utlopp för sin inre fördämnda ilska, likt som så många andra, över den stackars spärren som bara gör sitt jobb (att sålla bort gratisåkare alltså).

-JÄVLA SKRÄPMASKIN!

Ilsken som en snepåtänd iller rusar hon nu fram till mig och jag skall minsann öppna spärren! ..Tycker hon i alla fall.

Hon visar sitt kort för mig i etthundraåttio.
Hmmm..!?
Nu väcks mitt intresse och engagemang totalt.
Det här är ju en klockren tiopoängare!

-Hmm.. Man kan tyvärr inte dra kortet i skåran med plastfickan över magnetremsan och dessutom gick det där kortet ut igår. Dom här gamla maskinerna är pålitliga som gamla klockor, men dom nya kan krisa ibland. Så e re.

Inferno.
Say no more.

2 kommentarer:

Lilla Duktig sa...

You give it to 'em!

Lucknuckan sa...

Jag är ju bara snäll och informerar... 0:-)