13 april 2007

Släng tanten av tåget

..och som om nu inte tant-incidenten innan var illa nog, så kommer det kort efter henne en annan tokig tant.
Denna tant är iklädd en stor fluffig päls och skidmössa.

-Släpp in mig! Säger tanten beordrande på bruten polsk(?)-svenska.
-Nej, den där biljetten gick ut för 26 minuter sedan.
-Släpp in mig!
-Nej.

Då drar tanten tillbaka spärrpinnen på spärren vid spärren där jag sitter.
Tanten drar tillbax den och där efter plankar hon.

Precis efter tanten kommer givetvis tre unga killar som är fredagsfina och visar sina giltiga stämplade remsor så snällt.

Släng tanten av tåget!
Eller vad hette den där filmen nu igen?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hon kanske inte kände till SLs rabatter ??

http://f15.parsimony.net/forum25608/messages/752870.htm

Lucknuckan sa...

Blomrabatter då eller?
Svårt att veta, för den där länken ledde till typ 1000 länkar. :-)

Rabbatterad kupong hade givetvis den där tanten. Om det är något som tanter är bra på, så är det just att spara in på kronor och ören.
Och sen är dom givetvis bra på att säga "Ge mig en extra halvtimme, jag ska handla!" :-)

Anonym sa...

Bloggsidan tillåter tydligen inte länkar som är så långa som den jag hade.
Siffrorna i slutet skulle vara 752870.htm
Jag fuskar lite och lägger länken som min hemsida, fast det inte är min... Hoppas ni kan få njuta ändå

Lucknuckan sa...

haha! hade jag rätt eller hade jag rätt! :-)
SL har fina rabatter! Och studenterna och kärringarna har mage att klaga..!

Anonym sa...

Du har rätt.

Skicka gnällspikarna till smalspåret.

(Där är dom väl vana vid snorkiga resenärer?)

Lucknuckan sa...

Ja, underligt nog är det allt för ofta de som är rika som inte anser sig kunna betala, har jag hört från smalspårspersonalen.

Anonym sa...

Tror du det är på inkomsterna eller utgifterna dom blivit rika??

Ät som en höna skit som en elefant, fast tvärtom på nåt sätt.....

Lucknuckan sa...

min brolla sa alltid till mig när jag var liten att jag äter som en höna och skiter som en elefant.
då måste han alltså ha menat att jag tjänar skitlite och gör av med skitmycket.
sen brukade han komma in då o då i mitt pyttelilla rum och släppa av en brakskit och sen gå ut och hålla igen dörren när jag desperat försökte fly.
härliga barndomsminnen. :-)

Anonym sa...

Hur är atmosfären i din lilla bur idag, om man jämför med ditt flickrum???

Lucknuckan sa...

Jamen nu är det ju JAG som sitter och fiser på stolen och sen lämnar jag min arma avlösare med "skiten"!
Man blir ju så som man behandlades när man var liten, eller hur? :-)