31 oktober 2006

Bowling med jobbet (eller Battle Royale 3)

-Aj jävlar! Min arm är så inflammerad av allt stämplande så jag råkade tappa bowlingklotet på din tå. Ursäkta!
- Du...!!! AARGH! Jag ska svinga iväg kulan på dig din jävel, men inte med min stämpel-armbåge, för den gör skitont!
- AAAAAj! AAAJ! Nu kastade du ju kulan på mig istället. Idiot!!! Den kom rakt på min stämpel-onda axel!
Jag ska fanimej langa kulan och möblera om nyllet på dig.. eh.. med min friska arm!
- DU!!! Det där är bara ren inblillningssjuka! Det där med den där jäkla onda axeln kan du stoppa upp nånstans! Jag minsann, jag har jobbat här i 30 år och jag vet vad riktig värk är! Ni nykomlingar är klent byggda! Och inbillningssjuka!
- Ni gamlingar tar alla lugna stationer och vi unga får slita ihjäl oss. Vad hände med SOLIDARITET!? Nä, jag ska stämpla dig! ..fast inte med armen som jag har dom inflammerade stämpel-knölarna på!

- Lystring alla bowlare, avbryter bowlinghallspersonalen, vi vill be er att BARA kasta kulorna mot käglorna på banan! Inget annat!

-OKEJ! Lugn lugn! Vi kom hit för att ha kul allihopa! Nu sätter vi igång och bowlar! Skynda er, vi har bara en timme på oss. Tid är pengar! Hojtar chefen.
- Lätt sagt för dig som inte har ont! Skallar skaran tillbax.

- Chefen, jag har ont i handen, jag kan inte spela!
- Det är bara du som har problem! Ryter chefen.
- Meh.. jag har OXÅ ont chefen!
- TYST! Det är bara du som har problem!! Ryter chefen.
- Men.. nästan alla har ju ont..
- Det är bara ni alla som har problem!!! Ryter chefen. Ni har anpassningsproblem hela bunten! Det här är mycket allvarligt!

- När ska vi få stämpelmaskiner då?
- Kommer inte på tal! Det är bara du som har ont! Skäller schäfer-chefen.

Så kan det kanske gå.
Vid närmare eftertanke ska jag nog inte gå på den där bowlingtimmen har jag kommit fram till.
Men det är ju smart av chefen att bjuda oss på bowling när typ alla har ont i armarna av stämpelskadorna.
Det håller nöjesbudgeten obefintlig när typ ingen kan lira!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jäklar vilken dumsnål chef! Han kunde väl ha bjussat på middag och underhållning på tex. golden hits eller nåt.

Lucknuckan sa...

Gott om schyssta chefer är det ont om. Dom ska ju spara in varje krona! Vi sitter ju med 50 år gamla stämplar! SÅ generösa är dom!

Häromdagen var det en som frågade om jag kunde kolla på nätet när hans buss går.
Han fick världens längsta skrattsalva tillbaka! :-D
Internet i spärrarna kommer vi inte få inom de närmaste 200 åren, ioma vi fortfarande har stämplar daterade från ca 1955!

Anonym sa...

Åja, ta inte i för mycket. Stämplarna var inte uppfunna när jag åkte getingbussarna på 60-talet. Då fick man köpa konstiga dubbelbiljetter som gällde både på BSBV (alltså getingbussen till Värmdö) och på de blå spårvagnarna i staden.
Jag antar att era yrkesskador på den tiden var bläddertumme. Då rev ni av biljetter från block. Olika biljetter för olika antal zoner, olika biljetter för halva priset, olika biljetter om man satt vid Hornstull /Skanstull /andra gränsstationer och så vidare.
Sedan fick ni klippa ett litet hål (eller trefyra stycken) för att markera datum, timme, klockslag, zon osv.
Bättre förr? Nja, men det var iallafall roligare förr.

Stämpeln kom väl på 70-talet nån gång och är ca 30 år Överdriv inte, även om det är en antik teknik. Fast mycket bättre än dom nya radiostyrda korten vi fått i Göteborg. Där kan man inte se om man betalt rätt avgift. Men det är en annan historia. Som kanske kommer till Stockholm om många år.

Lucknuckan sa...

Njaaa.. dom har inte Använts sedan 1955, men dom tillverkades då, har jag hört från ganska idiotsäkra källor!
Dom var alltså uråldriga redan när de började användas!

Dom där klipptängerna var tydligen bra, har jag hört från en gammal räv! Dom kunde ju klippa typ 15 biljetter samtidigt då och sen dela ut dom.
Det var mycket bättre förr alltså! ;-)