27 oktober 2006

Grabbar som raggar

Sugen på ett ragg?
Då så, skippa lördagsdiscot och bli lucknucka då.

Ty, i tunnelbanan består raggningsreplikerna ej blott av dom så galet skittrista och lama klyschorna så som "har inte vi setts förr?" eller "kommer du hit ofta?".
Det enda rätta svaret till sådana tråkiga, ja rent ut av gravt sövande, repliker är typ "du, du är så jäva torr så om jag skulle tända en tändsticka bredvid dig, skulle du brinna upp".

Nej, i tunnelbanan får man höra helt andra grejers!
Där är det stuns i grabbarna (och tjejerna, säkert, för manliga luckers då alltså).
Killarna är mer påhittiga när dom inte har kammat håret lördagsfint och sett till att dom har tagit på sig rena hela kalsonger.

Eller vad sägs exempelvis om den här annorlunda raggningen, eller vad det nu var. Jag undrar än.
- Vill du köpa en Situation Stockholm? Säger den manliga trafikanten.
- Nej tack, säger jag.
- Snälla, det är min sista?
- Nej tack.
- När går buss 113 då?
- Om sju minuter.
- Och du! Du ska säga till din pojkvän att han ska passa sig jävligt noga, annars finns det andra som tar dig! Skriker han.

Jag ser ut som ett frågetecken och sekunden där efter går han.
Fan då, hade jag bara reagerat _lite_ snabbare där, hade kanske ljuv musik uppstått.
Bättre lycka nästa gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Allra käraste sockertopp:
En kamrat berättade att han i Hässelby Strand en mörk och kulen natt blev utsatt för ett intressant "jag vill ha ett barn med unge herrn". Den förhållandevis unga damen strök sig girigt mot mikrofonen och exponerade sina mjuka kulligheter. När bristen på respons trängde genom ack så alkholdimmiga hjärnan och slutsats drogs så blev hon lika arg som en avvisad brunstig älghona. Hon började sparka på spärren och vrålade "om du inte kommer ut nu dit jävla as... jag vill ju för i helvete kn***a med dig nu fattar du väl... idiot.. jag känner minsann folk från Grimsta dom kommer och plockar dig inatt om du inte ändrar dig illa kvickt". Härividlag hade även andra trafikanter uppfattat tumultet och damen ifråga blev bortdragen och satt på buss ut mot Backlura. Ack så romantiskt va?

Lucknuckan sa...

Att han inte tog tillfället i akt!
Nu får han ångra sig resten av livet! ;-)