10 november 2006

"Syndikalisterna är ett härligt gäng anarkister!"

...har jag hört på stan i alla fall.

Se upp på onsdag, då kommer de syndikalistiska spärrisarna och tågchaffisarna att byta skepnad!
Mitt på blanka dagen tar dom däringa illbattingarna troligen alldeles bergis på sig svarta huvor och slänger stenar vilt överallt. Det vet vi ju alla att dom gör så!
Dom anarkisterna lämnar säkerligen efter sig ett och annat grishuvud också, har jag hört.

Allt detta för den däringa Totto.. Otto.. Tottorin, eller vad han nu hette. Nåja, vem bryr sig.

Här nedan är illbattingarnas Hjärna, Den Som Kom På Allt.
Se så söt den är utan svart huva!



Jag säger då det, att de ska hålla på att spöka ut sig såhär.




Nej, det är bäst att göra som dom andra facken och förhandla bort sin strejkrätt så man kan softa och gå på myspysmedlemsmiddagar istället!
Det är vad facken är till för!

Kyparn, jag känner mig så radikal idag så jag väljer en Filé Mignon Black and White och en stor stark, tack!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så mesig att jag tror på metoden att vänta till nästa val och ändra allt som tidigare bestämts. Titta på moderutterna, dom gör så just nu. Och dom lyckas.

Förresten drabbar a-kassesänkningen inte mig.........


inte förrän om ett halvår, när jag inte får vara sjukskriven längre, för att jag är arbetsför - säger försäkringskassan. Jag har ju bara lite ont i högerhanden och krasat knä. Att jag inte klarar av det jag gjort hela livet, tycker om och är utbildad för, struntar försäkringskassan i.

Och sambon, som varit arbetslös (och sökt massor av jobb) i flera år fick brev igår från arbetsförmedlingen att nu finns det massor av jobb i regionen. (Men inte för hennes utbidning, inte för tvåbarnsmammor som inte vill jobba natt, och som inte har råd att läsa fem år på universitet, som inte heller finns här....)

Hur gör man för att begära utträde ur detta osolidariska land???

Lucknuckan sa...

Ja, att folk gick på det där med att dom är "det nya arbetarpartiet", är ju besynnerligt!
Moderater är alltid moderater hur man än vrider och vänder. Arbetarklassen ska bli fattigare och fattigare medan de rika ska bli rikare och rikare.
Dom vill att de arbetslösa ska bli deras personliga underbetalda pigor.

Fast knugen kan dom gott avsätta så han får sätta sig i luckan på odenplan-södra. Tänk vad kul. :-)

Bananrepubliken Sverige nästa!

Anonym sa...

Jag håller med min husse ovan.
Just nu är han irriterad över att Försäkringskassan ska minska på sina kontor.
Gissa vem som är ansvarig för nerläggningen av
kontor? Maivor Isaksson, som tidigare jobbade på Posten.

Zebror och höjdare är lika: ränderna går aldrig ur.

Jo, hon säger att servicen blir bättre när kontoren stängs.....
Som kompisen Dag-Otto säger: To'de'
Det sa hon när Posten la ner också