15 oktober 2006

Gästartist #1: Gubben i luckan

Idag gästas lucknuckans blogg av en gästartist, Luckgubben!
-----------------------------------------------------------

är vi spärrvakter längst ned på skalan?
jag menar vad får vi för respekt?!
typ, nisse, kommer för sent som vanligt,
i sista minuten. och då spottar han och fräser att
jag ska stressa och skynda på. bara för att han inte
inte ids att passa tiden.
okej att jag är en spärrvakt men jag är ingen jävla
dörrmatta!!

även jag har ett mänskligt värde och vill bli behandlad
som alla andra i samhället.
skärpning på er!
vi Leker med tanken att jag gör allt som som ni vill.
D.v.s kånkar alla kärringars väskor!!
Stressar o stämplar som faan!!
så fort som nån "piper" (jag är ute i sista minuten, sätt fart det är ditt fel att jag är sen)
jag bär alla matkassar följer alla hem till porten.... osv..
jaa.. då är jag ett sönderstressat/utbränt/underbetalt/ perfekt "tjänstejon".

Men... vad jag har förstått så är jag anställd för att sälja biljeter! ge information
felrapportera! inte att bli bespottad och utskälld av ett gäng sura pensionärer!!
nu regerar ju moderaterna och då blir väl detta "legalt".
//Luckgubben

Inga kommentarer: