14 september 2005

Vilka är alla?

Är hemma från jobbet för jag är sjuk. Sätter på TVn för en gångs skull och där är det en konsert med.. med..? Nej, men vem är det jag ser dääär!?
Ett välkänt ansikte. Från tunnelbanan kan jag konstatera. En av mina fina trafikanter minsann!
Nu blir jag faktiskt lite stolt över honom. Han är en skötsam trafikant han.
Jag kollar på text-TV för att se vilket program det är. Aha.. Moneybrother har konsert. Han är trummis i Moneybrother!
Inte för att jag någonsin har lyssnat på den gruppen tidigare och inte för att jag kommer att göra det igen, men nu vet jag vem han är i alla fall.

Vissa ansikten ser jag jätteofta och ibland brukar jag undra vilka de är, dom som sticker ut.

Som latinamerikanskan i Hässelby gård som alltid har håret fullt av hårspännen med grälla plastblommor och grejer. Varje dag kommer hon kånkandes med stora väskor och tunga påsar och varje morgon kommer hon med en håruppsättning som får en att konstatera "ja, även den där håruppsättningen är helt Unik".
Vem är hon?

Jag ser så många som rusar förbi hela dagarna, men jag vet inget om dom.
Men nu vet jag i alla fall vem han är, han som lirar i Moneybrother. *nöjd* :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Iiiihh... tänk om du ser massa kändisar hela dagarna utan att veta om det!

Lucknuckan sa...

Jo, ja ser en massa kändisar ja känner igen också!
Den mest laglösa av de alla är nog han.. va heter han.. Carl Johan nånting... inte svampen! ;-)
han som skrev kärlekens vidunderliga nånting hette boken.
Han plankar JÄMT!

O Leila K blev skitarg på mej när ja inte släppte igenom henne.