15 september 2005

Reserv igen

Är uppe innan tuppen och anmäler mig som reserv i Alvik 4:55.
När jag anmäler mig säger de att jag får vänta och se om det kommer in nåt jobb.
Jag lägger mig på soffan och tar mig en rejäl tupplur. Vid sju-rycket vaknar jag och käkar min medhavda frukost och pluggar lite spanska.
Runt 8-tiden ringer dom och vill att jag ska åka till Islandstorget och vara informatör. Jag vet att dom bara hittar på det jobbet för att få mig sysselsatt litegrann.
När jag kommer till Islandstorget finns det inget att göra. Hela stationen håller typ på att rivas och den tjänsthavande spärrisen sitter i ett litet skjul precis utanför stationen och stämplar.
- Ja nä men här behövs det ju ingen, säger han.
Jag sätter mig i vänthallen en stund och pluggar lite men tröttnar ganska snabbt.
Drar hem och har matrast och kommer tillbaka.
När jag kommer tillbaka behöver jag gå på toa, men den finns inte kvar. Det är bara ett hål i marken kvar.
- Kissa där, säger den andra spärrisen o pekar på papperskorgen.
- Haha, säger jag.
Det är fint väder så jag tar en promenad till Blackeberg, där kan jag låna toan.
I Blackeberg sitter en kompis o jag fastnar där i typ en halvtimme eller mer.
Dom ringer från arbetsledningen och frågar om jag gjort någon nytta.
- Neeeej, inte det minsta, säger jag.
- Ok, åk till Hässelby strand och hjälp till att plocka tidningar på tågen.
Jag pyser dit och plockar tidningar nån timme.

När jag pyser hemåt känner jag att det varit en såndär schyst reserv-soft dag. Yeah! I like. Kul att vara lite här och var och inte göra så mycket av vikt, bara glajda lite och kolla läget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ooooh... snuttan, ditt första spam?
Grattis! ;D

... sa...

Tänk om man kunde ha så sjyssta knäck nere i Skåne!