18 november 2008

Varats mysterium är kläckt

- Jävlar, jag köper kort varje månad och du vägrar släppa in mej! skriker den rågryggade finskan vid grinden. Jag har jävlar kort varje dag. Ja, jävlar släpp in mej du nu!
- Jag vill ju bara se ko…
- Ja jävlar, sitt inte där din jävla kärring. Jag drar jävlar kortet själv! Jävla kärring! Kärring ja! Jävla idiot!!!
Efter att den rågryggades långfinger pekat upp mot taket och ett ringfinger pekat mot hennes huvud snabbt följt av gallskrik ända till perrongen, sitter jag nu här i lugn och ro och lyssnar på den ljuva tystnaden.

Universum är kärlek brukar många säga med nåt himmelskt i blicken. Jag tackar jag, jag tycker mig kunna se lite allt möjligt här i tuben. Obskyr humor exempelvis.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså att sitta och se det där utspela sig framför dina ögon... jag förstår att du säger att du ser obskyr humor. Folk är galna. :-D

Hur håller du masken?

Lucknuckan sa...

jag vet faktiskt inte riktigt hur jag lyckas hålla masken, men det går. man e väl proffs då. 8-)

ni tågförare råkar väl också ut för regelbundna utskällningar som är av det lustigare slaget? kan jag tänka mig iaf... :-)

Jonna sa...

http://tjuvtittat.se/gatukonst/till-en-framtid-dar-tagen-ar-i-tid-och-personalen-ler-mot-dig/

Lucknuckan sa...

då vill jag åka tillbaka till den tiden då det var två ababvakter på varje station ;-)

Jonna sa...

Haha, visste väl att du skulle uppskatta den :-)